Ik heb 2 aansluitingen een L en BStaat er op het relais ook letters bij de aansluitingen ? hoe een weerstand in de stroomkring zit maakt niet uit . Ik heb namelijk ook zo'n last onafhankelijk relais . De L is de aansluiting voor het licht ( knipperlicht schakelaar) de B is de geschakelde plus , en de E is massa .
Dat de knipperlichten te snel of te langzaam knipperen , is misschien op te lossen door weerstanden met een andere waarde te nemen .
Zaten de weerstanden er los bij ?
Heb slles aangesloten voor en achter.
Ook geprobeerd maakt niet uit...Heb je dit montage filmpje al gezien Post automatically merged:
let dan ook op de kleuren , bij 6 minuten op het filmpje , deze wisselen namelijk , geel komt op zwart , en zwart op geel . Ook is hier geen sprake van
weerstanden .
Ik ga straks verder....Zou je kunnen testen door er per stuk rechtstreeks 12v op het knipper gedeelte te zetten . Met het relais ertussen
het nieuwe relais moet 10 Watt zijn, had je daar al naar gekeken?Met het relais, zonder relais.
Met het nieuwe en de oude.
Heb ik gelijk gemonteerd zonder dat ik wist dat ik een relais heb.... dus die weerstand heb ik gebruikt, omdat ik voor bij 2takt dat ook altijd doe.maar waarom die weerstand
Heb ik niet naar gekeken maar ga ik zo ook ff doenhet nieuwe relais moet 10 Watt zijn, had je daar al naar gekeken?
dat heb ik van diezelfde site als het filmpje van @trabiarie , wat ik erg vreemd vind want in hun filmpje hebben ze het er niet over.Heb ik niet naar gekeken maar ga ik zo ook ff doen
Ik heb die draad uit de schakelaar (dat is blauw/zwarte die komt inderdaad uit de spanningsregelaar) die heb ik op de L gedaan de B op het contact dan krijg ik inderdaad spanning maar dan brand hij continu.... dus geen flow of knipperLicht weerstand staat hier helemaal buiten , dat is om de spoel te belasten , als je licht uit is . Zit jou knipperlicht niet in de spannings regelaar , zoals in dit schema , ( zie bijlage) , van de spannings regelaar loopt een draad naar de richting aanwijzer schakelaar .
Als je helemaal opnieuw wilt beginnen , zou ik de weerstanden sowieso niet gebruiken , maar de lampen goed aansluiten tot aan de r.a.w schakelaar , dan de toevoer draad uit de schakelaar halen , en deze op de L aansluiting van het relais , en de B aansluiting , even op de plus van de accu , of de geschakelde plus . Ik denk namelijk dat je nu evengoed in de knoop komt , door het knipper signaal wat uit de regelaar komt . Deze moet je echt buiten spel zetten .
Klopt zo heb ik het gedaan.Even voor de goede orde , de draad die dus van de regelaar afkomt , en naar de schakelaar loopt , zou je moeten door knippen , en het stuk wat van de regelaar afkomt , moet je isoleren , zodat deze geen sluiting maakt . Het stuk draad wat dus uit de schakelaar komt , moet op de L , en een nieuw stuk draad op de plus , en op de B van het relais . De weerstanden zou ik ook vergeten , die horen niet bij de set.