Leuke cilinder voor piaggio 2 takt?

junnehj

Member
Hoi allemaal,

Recent een SR opgepikt die eigenlijk alleen voor de leuk is. Mag dus ook wel wat harder gaan.

Krukas is al vervangen met nieuwe lagers.

Vroeg me af welke cilinders er nu leuk zijn op piaggio, ietsjes sneller dan dr, maar geen MHR Team of Evo oid.

Op mina heb je dingen zoals Roze top, MHR Replica (schijnt niet zo goed te zijn op pia?) etc.

Zijn er ook van dit soort cilinders voor Piaggio, dus wel wat sneller dan een DR maar geen 14k toerenbeuker met maar 1 zuigerveer? Is die blauwe top iets van TP?

Liefst zou ik de std 17,5 mm blijven gebruiken, Vario heb ik al een speedcontrol van polini
 
Advertisement - register to remove this

Blauwe Top is gelijkwaardig aan Roze Top .
Als je een 17,5 mm Carburateur wil gaan gebruiken , kan je net zo goed een Malossi Sport of een Polini Corsa er op zetten , ipv Blauwe Top.
Blauwe en Roze Top zijn middel toerig , en gaan pas lekker lopen met een 21 mm Carburateur , en de juiste uitlaat .
 
Ah, dat is goed om te weten van de blauwe top. Kende die cilinder helemaal niet nl, en lees er eigenlijk nooit ergens iets over.

17,5mm meer omdat die er al op zit. Nieuwe kopen is ook geen probleem tho.

Wat betreft die instap gietijzers, Malossi Sport, DR, Polini etc dat presteert allemaal vrijwel hetzelfde neem ik aan? DR misschien net wat meer vanwege minimaal meer inhoud? (71-72cc ipv 68cc).

Is die duurdere Polini Corsa gietijzer zn prijs waard?

Er zit nu nl al een Italkit 70cc op (de oude gietijzer, nu nergens meer te koop) en dat ding is zo traag als stront, dus ben bang dat ik een DR etc ook weer snel vind tegenvallen.

Betrouwbaarheid/Kms maken niet zo heel veel uit voor deze scooter verder, maar een compleet sprintblok bouwen vind ik iets teveel van het goede (en mn portomonnee ook ;))
 
Wat betreft die instap gietijzers, Malossi Sport, DR, Polini etc dat presteert allemaal vrijwel hetzelfde neem ik aan? DR misschien net wat meer vanwege minimaal meer inhoud? (71-72cc ipv 68cc).

Is die duurdere Polini Corsa gietijzer zn prijs waard?
Joey Naar ... uhhh Schaar heeft pas een test gedaann / vergelijking , tussen Polini Corsa en Malossi Sport , Malossi kwam als beste uit de bus , 1 PK meer .. ( te zien op You-Tube).
Een DR is geen verkeerde cilinder , alleen wat minder netjes afgewerkt.
 
En anders een Stage6 Racing, kun je meerdere kanten mee op. En als je het te langzaam vind kun je altijd grotere carb, andere uitlaat of overbrenging monteren en telkens wat meer vermogen eruit toveren
 
Joey Naar ... uhhh Schaar heeft pas een test gedaann / vergelijking , tussen Polini Corsa en Malossi Sport , Malossi kwam als beste uit de bus , 1 PK meer .. ( te zien op You-Tube).
Een DR is geen verkeerde cilinder , alleen wat minder netjes afgewerkt.

Weet je zeker dat het geen normale polini 70cc giet was? Een corsa is duidelijk sneller dan de malossi sport.

Als je een DR70 tuned zit je ook rond die polini corsa en de stage 6 street.

De malossi sport zit wel een stuk lager kwa vermogen.
 
Last edited:
Weet je zeker dat het geen normale polini 70cc giet was? Een corsa is duidelijk sneller dan de malossi sport.

Als je een DR70 tuned zit je ook rond die polini corsa en de stage 6 street.

De malossi sport zit wel een stuk lager kwa vermogen.

Dus de Stage 6 streetrace is wat sneller?

Is dit iets? (naast goedkoop..?) vroeger was airsal vragen om problemen maar dat is 14 jaar geleden, tegenwoordig?

 
streetrace is een soort getunede DR70 ja. Zelfde ongeveer als polini corsa.


Geen idee met airsal..

Maar dat was toen een probleem omdat die parts niet goed afgewerkt de doos in gingen. Dat had waarschijnlijk te maken om de productie kosten laag te houden denk ik.. Meer cilinders van de band pompen en iets minder tijd aan afwerking besteden.

Maar als alle tolleranties van cilinder en zuiger goed zijn en het ding is goed afgewerkt zou het ver geen meer problemen moeten opleveren.

Als dat verder een probleem is kan je natuurlijk ook de smeer wijzen aanpassen voor welke 2t olie je kiest.
Je hebt duurdere olies met wat betere specs die voor race zijn en dus een nog volwaardiger smering hebben.

Daarnaast kan je ook addictieven in de olie doen, zodat deze nog betere smerende werking heeft.
(zoals TSL olie)
 
Back
Top