Leren rijden

Zippertje

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje.

Ik ben nu 15 jaar en van de zomer word ik 16 :)
Ik wil dan mijn scootercertificaat gaan halen en een Piaggio Zip 2Takt gaan kopen.

Nu zeggen mijn ouders dat je niet zomaar op een scooter kan gaan zitten en kan wegrijden maar dat je het echt moet leren.
Mijn ouders vinden dus dat ik beter 1 praktijk les zou moeten volgen.

Ik ken zelf zat mensen die het gewoon zelf hebben geleerd.
Daarom zal het ook erg zonde zijn als je schade oploopt met je splinternieuwe scooter.

Ik zou graag jullie mening horen over wat ik zou moeten doen9||6


Laters
 
Advertisement - register to remove this

je moet jezelf in kunnen houden
en niet overal gelijk racen zegmaar
als je gewoon rustig aandoet in het begin, en kijkt wat je wel en echt niet moet doen is er niks aan de hand. zo heb ik het ook geleerd en ik ben nog nooit gevallen
 
Ik oefen wel gewoon op een terrein met goede ondergrond en geen auto's
Het is denk ik gewoon wennen.
Alleen het wachten is zo vervelend, 27 juli ben ik pas jarig :(
En aangezien ik niet echt veel betaald krijg bij de c1000 kan ik mijn scooter pas in augustus kopen


Edit: Wat vinden jullie eigenlijk van de Piaggio Zip 2T? Iemand slechte ervaringen mee?
 
Last edited:
Zipjes zijn goede scooters. Scooter rijden is best simpel, meeste ongelukken/val partijen gebeuren gewoon omdat mensen de grens van hun scooter niet kennen, en omdat ze gewoon asociaal rijden.
 
praktijk lessen zijn inderdaad geldklopperij
het beste wat je kan doen is zoals je zegt ergen op een verlaten stuk goed doorijden

Probeer ook eens plots te remmen, eerst van een lage snelheid en dan steeds hoger
veel scooterrijders verschrikken zich hoe hun scooter reageerd als ze echt moeten doorremmen...

Suc6 verder:D
 
gewoon rustig oefenen en laat je ouders kijken dan zien ze dat je het leert. ook zonsder praktijk lessen het is echt niet nodig. je hebt geluk dat je um nu kan halen straks zijn de praktijk lessen verplicht. toen ik mijn brommer kocht had ik nog nooi ook maar ergens op gereden. even rustig aan en ju kan het zo.

groet :W
 
Ben zelf ook begonnen met scooter rijden op mijn 16, ben nu 27 jaar (bok) en rij er nog elke dag met plezier op (alleen met regen niet:L) dan pak ik liever de auto, voor iedereen is het allemaal anders om zo in 1x op een scooter te stappen, wees gewoon rustig en laat je niet opnaaien door snellere scooters en of brommers, rij relax en niet te gespannen... ga gewoon je eigen rijstijl aan leren door relax te rijden, en aangezien je al zegt dat je niet harder dan 45 wil gaan dan is er helemaal geen probleem toch?

Ik haat mensen die door de woonwijk bij mij rijden waar je maar 30 mag, daar gewoon met hun scooter 70 of harder door heen knallen dat is dan vragen om problemen en dan ook nog niet rechts of links kijken maar gewoon voluit gaan, zelf kijk ik altijd even goed of het kan of niet bepaalde rechte stukken voluit, maar niet in een woonwijk met spelende kinderen die over de weg rennen, misschien heeft dat te maken dat ik over 7 maanden vader word :+ maar haat gewoon lui die met zulke hoge snelheden door en bewoonde wijk knallen.

Veel plezier met je brommer straks! en doe gewoon rustig aan, en kijk goed uit :p
 
geen les volgen, gewoon zelf gaan oefenen, en zowiezo paar maand standaard rijden. als je ook swinters rijd, bijv naar school/werk rustig remmen en optrekken wil je valpartijen vermijden 8Pdus niet als een dolle het gas opentrekken bij lage temperaturen... en voldoende afstand houden op andere weggebruikers.+ralf+

suc6 met je rijbewijs alvast :+
 
geen les volgen, gewoon zelf gaan oefenen, en zowiezo paar maand standaard rijden. als je ook swinters rijd, bijv naar school/werk rustig remmen en optrekken wil je valpartijen vermijden 8Pdus niet als een dolle het gas opentrekken bij lage temperaturen... en voldoende afstand houden op andere weggebruikers.+ralf+

suc6 met je rijbewijs alvast :+

bedankt iedereen,ik ga nog even met mijn ouders overleggen hoe of wat...
nu maar wachten tot eind juli :(
 
Back
Top