Leovince SP3, en even hard???

coolpb

Well-Known Member
Geachte Scooter kenners,

Laatst heb ik een leovince Sp3 gekocht, en deze wilde ik op mijn Rush Challenger monteren. Alleen wat blijkt nou, dat het voor de oudere Rush scooter was. Dus ik heb er een beetje bijgelast, en nu zit ie erop. De begrenzer heb ik uit de hals gehaald.

Alleen nu rijdt mijn Rush Challenger 65 max, terwijl die met de originele uitlaat ook 65 of zelfs 67 rijdt. En dat niet alleen. Namelijk hij trekt ook minder snel, en heeft in het begin een dip, en opeens op de 60 km/h stopt ie, en dan gaat ie heeeeeeeeell langzaam naar de 65. En ik maar denken dat die 75 ging rijden :(

Nou zijn mijn vragen:
1) waarom rijdt mijn scooter niet harder?
2) zitten er meer begrenzers in die uitlaat?
3) heb ik nieuwe rollers,sproeier en trekveren of iets anders nodig?
4) AHHH, wat kan ik er aan doen?

en natuurlijk is dit niet de mooiste scooter, alleen ik zou het ontzettend fijn vinden als jullie mij met dit probleem konden helpen. ALVAST BEDANKT!
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by coolpb

Nou zijn mijn vragen:
1) waarom rijdt mijn scooter niet harder?
2) zitten er meer begrenzers in die uitlaat?
3) heb ik nieuwe rollers,sproeier en trekveren of iets anders nodig?
4) AHHH, wat kan ik er aan doen?

1) Omdat je je transmissie nog moet afstellen
2) Niet dat ik weet, het hele ding is 1 grote begrenzer. :p
3) Ja, het is aangeraden om bij een nieuwe uitlaat je scooter direct af te stellen.
4) Of je wilt het zelf proberen of je kan een dealer het laten doen. :)
 
1) je hebt hem nog niet afgesteld
2) nee denk het niet
3) ja zeker die heb je nodig om af te gaan stellen
4) gaan afstellen :D :)

koop wat rolletjes van 5 6 en 7 gram ofzo en kijk waarmee hij het lekkerste rijdt, en ga even een stukje volgas, kijk dan je bougiekleur, hij moet koffiebruin met melk worden :)
 
tsja, maar ik heb em naar een vriend gebracht.

Die kon ermee uit de voeten. Hij heeft er de zwaarste rollers opgezet, en zegt dat hij em goed heeft afgesteld. Hij gaat nog nieuwere rollers halen, maar zijn rollers et enige wat ik kan doen?
Wat dachten jullie van de sproeier en trekveer?
 
En ik geloof die gast als hij zegt dat hij goed is afgesteld.
Dus wat is het probleem dan?
-koffie kleurtje bougie
-nieuwe rollers
-6x sterkere sproeier?(heb ik ergens vernomen)

En daarnaast heb ik nog een probleem, namelijk met regen trekt mijn scooter tot de 50 normaal, en dan schiet die terug naar de 45 en dan pakt ie het optrekken weer op en dan stopt ie weer op 50 enz. Hoe kan dit, en waar kan dit aan liggen? was ook al met originele uitlaat.
 
Back
Top