Lekt koelvloeistof uit reservoir door dop???!!!!

twijtvliet

Well-Known Member
Ik heb een vaag probleem. Ik heb een runner type 99 en sinds dat ik een Airsal 70 cc, dellorto 17,5 mm carb. en een nardo uitlaat heb, komt er allemaal koelvloeistof uit m'n reservoir gespoten en wel door de dop. Het komt er dus gewoon langs. En dit gaat door totdat heel het reservoir ongeveer leeg is. Ik vind het nogal vreemd. Ik dacht eerst dat het leertje of zo kapot was maar dat is het denk ik nie. Ook als ik de dop eraf haal en hem een tijdje laat lopen dan zie je steeds dat er koelvloeistof omhoog spuit. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen. Kan het zijn dat hij ergens in de koeling lucht pakt en zo teveel druk opbouwt (ofzoiets).???

Ik hoop dat iemand er iets over weet want heel m'n broek wordt ook zeiknat:(
 
Advertisement - register to remove this

Nee volgens mij niet want als door de opening in mijn reservoir kijk dan steeds na een aantal sec. wat koelvloeistof er uitspuiten. (Dus waar het weer terug komt als het heel je blok is rond geweest)
 
Kan het zijn dat het da ding is wat op je cilinder zit wat ervoor zorgt dat bij koude start er geen koelvloeistof er door heen loopt???. Dat ik hem verkeert heb aangesloten of lul ik nou uit m'n nek??!:?
 
Haal je carterdeksel eraf. en je variateur. Als het goed is zie je dan een heel klein v-snaartje zitten. Deze moet over de ronde 'tandwielen' zitten en mag natuurlijk niet los zitten.

Als dat ding los zit, gaat het water zo ongeveer koken, en spuit het eruit bij je reservoir...
 
ik heb da ook gehad,...gister verholpen!!

ga naar je dealer en koop een setje waar al je pakkingen in zitten...dan ga je de pakking van je cilinderkop vervangen(allebei)...en kijk je ff of ie niet krom is getrokken want als je zo hebt door gereden(zonder koelvloeistof)kan ie krom zijn....Duz je hoeft alleen de cilinderkoppakking te vervangen maar t is makkelijker als je een setje koopt waar alle pakkingen in zitten.....kan je die van je uitlaat en vlotterbakje e.d. altijd nog vervangen....dit moet het verhelpen!!!
 
vergeet niet te ontluchten nadat je je koelvloeistof systeem weer bij hebt gegoten want als je je cilinderkop eraf haalt moet eerst alle koelvloeistof uit je scooter....als je alles vervangen hebt dan moet je vloeistof erin doen totdat t weer in alle leidingen van je scoot zit.....en dan ontluchten op je cilinderkop(daar zit een draaknopje).....daarna koelvloeistof op niveau brengen in je reservoir en klaar is kees....
 
Originally posted by twijtvliet
sommige zeggen dat het de koppaking is maar dan zou die toch ook beroerd moeten lopen:?

nee...zoals ik al zei vervang je koppakking nou maar...Ookal lijkt die nog goed gewoon vervangen....hielp bij mij ook!!
 
Back
Top