Lees even aub, mn Rox doet raar :S

tomkommer

Blaas Baas
Hey allemaal,
ik zit met een probleem. Ik heb een aerox jaguar. Hij is helemaal standaard, en heeft een Yasuni R. Eerst trok hij goed door en reed hij 80. Maar sinds ik mijn v-snaar heb vervangen trekt hij langzamer. De top is nu ineens 90/95 :)

Moet ik misschien andere rolletjes halen? Ik had gehoord dat ik 5,1 gr rolletjes moest halen. Alleen ik vind het allemaal heel raar, omdat hij eerst super reed (afgezien van 2 kleine dipjes, die afgesteld moesten worden).

En heeft iemand een verklaring voor de plotselinge hoge top?? het tellertje gaat helemaal in de kilometerstand en blijft daar hangen, terwijl ik nog harder ga volgens mij :s

Ik hoop dat iemand mij tips of antwoorden kan geven.

Alvast bedankt, Tom
 
Advertisement - register to remove this

nee de maten zijn hetzelfde als de originele v-snaar ......raar

owjah, en met zacht optrekken bedoel ik dat hij er iets van 5 seconden over doet naar de 30 of 40 en eerst knalde die daar in een paar seconden over, hij is echt sloom.
Soms heb ik zelfs het gevoel dat mn scooter uit gaat vallen.:(
 
Heb je alle ringetjes goed terug geplaatst bij de vario?

Want er zit bv een ringetje achteraan de as, als je die bv bij de halfpoulie van de vario steekt dan wilt dat ook nog wel eens.
 
ja ik heb een koppelingssleutel gehaald, omdat ik d8 dat ik dat ook nodig zou hebben bij het afstellen (trekveertjes enzo, weenie hoe da moet mja :p)
Maar nu moe ik die andere sleutel ook kopen en die zijn bes duur, weenie of mn pa da wil betale :) :p

enne het is Tomkommer :p hehehehe

later
 
ja maar eerst reed hij wel goed,en hij trok als een beest (op 2 kleine dipjes na) en nu trekt hij helemaal niet meer, maar hij heb wel een hogere top (zo een 90/95;oftwel de teller uit en dan blijft hij op een gegeven moment hangen,omdat hij niet verder kan. Mijn scooter gaat dan nog steeds harder.....vaag)

Het is allemaal 'verslechterd nadat ik mn v-snaar vervangen heb.

Owjah, als ik ga rijden trekt hij eerst gewoon goed, maar als ik langer met mn scoot rij, trekt hij alleen maar slomer. En het varieerd soms hoe hij trekt.

normaal reed hij weg bij 5000 toeren en was de top op 11000 toeren (80km/h)
nu rijdt hij weg bij 4000 toeren en is de top op 10000 toeren (90/95 km/h)

alleen trekt hij als een schildpad, en dat was eerst niet zo

duss......:p
 
als je net je carterkap eraf hebt gehaald
moet je even naar je achterpoulie kijken
als je vsnaar helemaal bovenin staat is het goed
als er nog een halve cm over is van de poulie
verklaart dat het gedrag
dan moet je ff een ringetje tussen je halfpoulies en variobus doen van een halve mm ofzo
 
maarre ik moet duss lichtere rolletjes en drukveer en trekveertjes?

ik zat te denken aan:
5,1 gr rolletjes
witte drukveer
blauwe trekveertjes

denken jullie dat ie dan beter loopt?

nu duurt het soms een eeuwigheid om van de 30 op de 40 te komen :(
en soms doet ie t weer wel redelijk :p

vage machine......eerst ree die hartstikke goed,mja
 
Na een tijd slijt een riem aan de zijkanten af. Hij komt dus een beetje minder hoog op de vario wat resulteerd in een lagere topsnelheid. Dus een nieuwe riem kan hoger op de vario komen. Snap alleen die mindere trekkracht niet
 
Back
Top