heeel raar lees dit maar

Status
Not open for further replies.

DJ_ZEO

werkt in honda garage
men vriend heeft een BW's next en alles is nog origineel qua motor enzo alleen verf en stickers en nog wat optische tuning maar het rare aan zijn scoot is nadat hij wat rijdt , 5-10 min soms meer valt zijn motor praktisch uit, als hij dan gas geeft op 1/8 gaat hij licht vooruit, als hij meer gas geeft valt de motor uit net of hij verzuipt of niet genoeg benzine krijt maar als we de choke op zetten dan rijd hij wel zowel op 1/8 als volgas wel maar aan 30 km/per uur zijn scoot rijd anders 55 we hebben zen carter uitgekuist en filter maar niets ik wil niet meer gaan doen voor ik echt weeet waar ik moet zoeken en beginne iemand een idee???

warmloper ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me n temperatuur probleem.

Als hij zo praktisch uitvalt.. lekker uit laten vallen. Draai dan je bougie er eens uit.
Zeker helemaal zwart en viezig? Dan heb je een te lage warmtegraad. Neem een warmere bougie.
 
nee vroeger had hij dit pas na 1 uur rijden en met eens uit tezetten was het voorbij of gewoon fff stationair te draaien echt raar hoor sry voor het taalgebruik :) moest nogal snel gaan
 
trek ook de cilinder err maar ff af :) ik had dit dus ook eens ( paar jaar geleden ) was dus me cilinder gaar. Liep gewoon elke keer warm. Hand op de filter en dan starte die weer ff ...

Ik had het dus ook dat ik int begin gewoon ver kon rijden en toen steeds minder ver/lang.
 
ik heb ongeveer hetzelfde gehad maar dan wel met voorgemengde benzine, er zat lucht in de leiding en met choke draaide hij perfect zonder viel hij na 5min uit. Dus benzineleiding ff losmaken indien nodig. Wrs zal dit bij jou niet het geval zijn tenzij je ooit al je benzineleiding al eens hebt losgemaakt, anders kan er geen lucht inkomen.
 
jah maar het is toch echt heel raar é in het bgein rijden of er niets aan de hand is en opeens problemen, niet dat het zo van in het begin al begint opte wakkeren nee het is van goede scoot naar slechte scoot in 1 sec maar bedankt voor de tips ik zal eens kijken indien nog ideën , post maar gerust
 
neee BW's next heeft een gewone choke , hendeltje onder richtingawijzers. hij zet die aan bij starten en eens zijn motor warm is en moeilijker wordt mee choke zet hij de choke uit en dan pas gat hij rijden en alles ok nog en dan paar minuten later direct problemen zonder waarschuwing
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top