Heb je verstand van Peugeot lees dit dan direct!

ikhebeenpeusjo!

Well-Known Member
Ik heb nu een Speedfight 1 LC staan die nu ff bij de dealer staat voor nieuwe waterpomp maar ik ben nu een beetje aan het kloten met de tuning van mn scoot.
Momenteel zit er nu een Bidalot S2 Racing Replica uitlaat onder en ik heb nu 4,5 grams rollen eronder zitten, voor de rest is alles nog standaard en ik haal nu rond de 90.
Ik vraag nu ff aan iedereen hier of ze een beetje kunnen helpen met de afstelling mits ze verstand hebben want ik wil niks slopen.
Er zit volgens mij nog een luchtfilterbegrenzing in en het spruitstuk is nog standaard. Ook zeggen mensen dat 4,5 grams rollen veel te licht zijn voor een peusjootje maar ik vind m nu tog wel redelijk optrekken.
Kunnen jullie alsjeblieft reageren om mijn vraag , ik zou graag willen weten wat er veranderd kan worden kwa rollen , sproeier , trekveer/drukveer , begrenzingen etc.
Ik heb m namelijk een week geleden weggebracht en daar zeiden ze dat ie al behoorlijk goed liep voor een speedfight en dat er niet veel veranderd hoeft te worden .
PLz help me out

!!!!!!
 
Advertisement - register to remove this

ok, hier de super-peugeot-met-alleen-een-andere-uitlaat-setup 8P

beter boor je ff drie gaten in je luchtfilter en spr 80 zoals wout al zei, witte malossi trekveren, std drukveer en 7,8 grams rollen

4,5 gram is zowieso gewoon veeeeeel te licht, ik kan je garanderen dat je hierdoor veel power verlies....
 
Ok
nr1: luchtbegrenzer: dat is die lange buis juist naast de luchtfilter met die ingedrukte gaten in, gooi die er uit en steek sproeier maat 80-90 in

nr2: afstellen: Koop groene drukveer (moet niet echt maar kom) en rode trekveertjes leovinci (die dat bij leovince ZX uitlaat zijn bijgeleverd) en dan gewichten rolletjes zo'n 7,5 tot 8,5 gr... koop testgewichten en probeer wat.

veel succes en gegarandeerd hogere top na verzwaren van gewichten.
 
Afstelling zoals ik het zou doen : voorste deel (linker dus) luchtfilter eraf, 76 of 78 sproeier erin, 7 of 7,5 grams rollen, 15% (Goud) polini drukveer en 40% (zwarte) omega veertjes....
 
Ik heb het hele linkergedeelte er nu afgehaald , maar gaat ie nu niet teveel vuil aanzuigen , ik heb namelijk echt geen zin in een vastloper (wie wel ;p)

hij maakt nu een doffer geluid , mooier trouwens maar is het niet een beter plan om een gaasje of zoiets voor die opening te fixen?

en zijn die filters voor malossi in een standaard luchtfilter goed?
 
Originally posted by ikhebeenpeusjo!
Ik heb het hele linkergedeelte er nu afgehaald , maar gaat ie nu niet teveel vuil aanzuigen , ik heb namelijk echt geen zin in een vastloper (wie wel ;p)

hij maakt nu een doffer geluid , mooier trouwens maar is het niet een beter plan om een gaasje of zoiets voor die opening te fixen?

en zijn die filters voor malossi in een standaard luchtfilter goed?
kan totaal geen kwaad
 
en nog een vraagje , volgens mij is mijn cilinder uitgevijld ofzo want hoe kon mijn scooter met een sito+ (vervanging van standaard uitlaat) harder lopen (plat ietsje de teller uit) en loopt ie nu met die bidalot een stuk zachter. ik heb bij die uitlaat er alleen maar de prop en de variobegrenzing uitgehaald nadat ik hem tweedehands bij een zaak heb gehaald, na de bidalot liep ie dan wel ietsje zachter maar het optrekken bovenin gaat een stuk sneller integendeel tot vooral onderin optrekken met die sito+
 
6.6gram

zou ik nemen, heb ik steken onder mijn 70 giet met zx.zalig optrekken(voorwiel komt steeds van de grond) en ori drukvere en rode trekveertjes (mogen ook zwaarder!)
 
Back
Top