led lampjes vraag

ace_

Well-Known Member
Ik heb op mn brommer een koplampunit van acerbis(dhh), nu heb ik een binnerotor zonder lichtspoel en was ik van plan de verlichting op mn accu te zetten. Ik wilde ipv de normale halogeen spotjes, led spotjes erin zetten...

Bij die led spotjes staat een bepaalde waarde van bv. 95lx schijnt de lichtsterkte te zijn. Weet iemand of die led lampjes een beetje evenfel zijn als die normale spotjes? (zitten btw 20ledjes in, met spiegel erachter)

570737_LB_00_FB.EPS.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Powerleds zijn zeer fel, maar dan recht naar voren, die spiegelachterkant zit er eigenlijk alleen voor de sier. Maar de leds zijn waarschijnlijk behoorlijk fel, misschien feller dan halogeen. Alleen is de lichtopbrengst waarschijnlijk weer wat minder dan bij halogeen.
 
leds schijnen normaal alleen in een hoek naar voren dus nie richting die spiegel, maar kan natuurlijk zijn dat er hier andere in zitten maar opzich kunnen leds flink fel zijn. Je kent wel die lampjes die je op je kop kan zetten, eerst had ik die me gewoon lampje en nu met 8 leds, en daar komt me een licht uit dus opzich kan het goed vel zijn, en dit zijn dan nog 5V leds en in dat lampje 12V neem ik aan?
 
ff offtopic enig idee waar je die lampjes kan halen? en idd, Leds zijn feller dan halogeen, alleen het geeft anders licht, dus je hebt niet het normale ' lamp' effect. ik weet ook niet hoe het op de weg komt... maar kben zeer benieuwd, als iemand hier foto's van heeft?

/edit ze kunnen ook ipv normale lampjes?
 
bij conrad zijn ze te koop voor iets van 19euro per stuk. verbruik is 1,2W ofzo zeer weinig dus perfect voor op de accu
 
Back
Top