klopt inderdaad dat je het knipperrelais "voor de gek" moet houden door parallelweerstanden te plaatsen.
Hierdoor belast je het knipperrelais voldoende om de knipperfrequentie naar een acceptabel snelheid te krijgen.
Echter die weerstanden zijn niet erg klein en je moet ze natuurlijk wel ergens kwijt kunnen, bovendien worden ze ook nog eens heet en je moet ze dus ergens plaatsen waar ze ook hun warmte kwijt kunnen, dus opletten met plasic behuizingen!
Ook is de knipperfrequentie afhankelijk van het vermogen van de nieuwe led knippers en de standaard weerstandwaardes die vele scooterzaken leveren.
De knipperfrequentie is maw vaak wat sneller of juist trager dan de standaard knippers waren.
Ik zou opteren voor een elektronisch geregeld knipperrelais, hierdoor is de knipperfrequentie altijd hetzelfde ongeacht welke belasting je eraan hangt.
Zo'n elektronisch geregeld knipperrelais is niet veel duurder dan de twee vermogensweerstanden die je minimaal nodig hebt dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Bovendien schiet je met zo'n relais ook niet het doel voorbij waarvoor je LED verlichting eigelijk zou plaatsen, enegie besparing, de knipperlichten verbruiken op deze manier ook minder stroom dan ze met gloeilampen of met LED lampen met parallelweerstanden zouden doen.
Wel is het zo dat je een extra draad moet aanleggen naar massa echter dit is geen probleem gezien het hele frame van je scooter massa is!