This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lars#Dragster geciteerd in de Volkskrant

De Alkmaarse politie controleert geregeld bromfietsen in de buurt van school. Een rollenbankcontrole staat weken van te voren aangekondigd op de kabelkrant en op internet. Volgens pleinwacht Morgan komen de jongens die dag gewoon op de fiets. Sommigen stellen de scooter tijdelijk af op het standaardvermogen.

hehe dit is bijna elke dag bij mij het geval in alkmaar bij me school

jongens...
Zouden ze daar echt niet door hebben dat dit nergens op slaat?
Alsof iedereen die met scooters bezig is een verstand van een zwangere garnaal heeft ofzo?

Ik hou er nu wel rekening mee dat onze goede vriend de journalist hier zit mee te lezen want anders had ie nooit het citaat van lars gevonden / gebruikt.

Lars: het is op zich handiger als we samen iets brengen naar die krant toe ipv allemaal apart te gaan schoppen...

Freez als je hulp nodig hebt voor nette brief

Heel dat artikel lijkt wel een sprookje...

Op een mooie schooldag stond eens een aantal jongeren voor de poort...
meisje: "o wat heb jij een mooie brommert"
jongen: "jaaaah"
meisje: "maar ik heb een dragster gekregen van mijn pa"...

Betwijfel of je over 1 zin jezelf kan beroepen op een copyright.

Maarja niet geschoten is altijd mis.

Wel kansloos artikel zeg!

wel triest ja zoiets...
maar onderaan de site staat toch: Niets wat op deze pages staat mag gekopieërd of gebruikt worden zonder toestemming.

of is dit er nu ff snel neergezet?

Hmm, ik dacht altijd begrepen te hebben dat de Volkskrant een tamelijke goede krant was kwa inhoud.
Goedgeinformeerd en goed geschreven stukken.
Dit lijkt meer op 1 of ander schoolkranttekstje, zowel kwa "research" als schrijfstijl.

Verder iig minstens voor rectificatie en een artikel van serieuze mensen gaan!

Originally posted by STP Aerox
ik vind het maar gaar straks leest de smeris het en dan staan ze iedere dag voor onze school

Daar gaat het nou niet om..
Het gaat erom dat ze zomaar dingen van deze site afhalen zonder toestemming en het dan nog even gaan verdraaien zodat het erger lijkt , en scooterrijders een nog slechtere naam bezorgen.

wat een bullshit artikel

In de chatbox scheppen ze op over snelheden en ongelukken. Lars#Dragster: ‘Trek ik het gas open op het rechte stuk, 95-100 op de teller, ofzo, vliegt er een eend vol in mijn voorwiel.’

Last edited:
Originally posted by Jeroen
Betwijfel of je over 1 zin jezelf kan beroepen op een copyright.

Maarja niet geschoten is altijd mis.

Wel kansloos artikel zeg!

In dit geval wel geloof ik
Omdat er geciteerd word.

Ik heb het ff nagezocht.

Volgens mij was er niets aan de hand geweest als de Volkskrant de URL van dit forum als bronvermelding had geplaatst. Het begrip "chatbox" is natuurlijk te vaag om als bronvermelding te dienen.

Edit; U mag korte citaten gebruiken, zonder daarvoor eerst toestemming te vragen, bijvoorbeeld in een artikel, scriptie, werkstuk of recensie, mits daarbij de bron en naam van de schrijver vermeld staan. Dit geldt alleen voor citaten uit al gepubliceerde werken, anders heeft u wél eerst toestemming nodig van de auteur.

bron: www.auteursrecht.nl

Publiek werk; ja
Naam van schrijver vermeld; ja (Larshekjedragster )
Bron vermelding; nee (iig niet juist)

Zo-wie-zo vind ik het artikel bullshit. En het creeert echt weer een stereotype van de scooterrijder bij mensen. Mij best dat ze het lezen, kunnen ze de nuttige replies in dit topic ook gaan citeren. Nee dat doen ze dan weer niet

En dan staan in diezelfde volkskrant artikelen over "oh shit, agressie in het verkeer"... :|

Originally posted by Brandblusser
Als iedereen dan ff de volkskrant boycot :|
Lame kutactie van de krant.

niet dat ik nou echt de volkskrant wil beschermen maar ik denk dat het meer aan de journalist ligt dan aan de volkskrant..
het leek namelijk een "opdracht" voor een reportage te zijn..
Aangezien er behoorlijk groot staat wie het gemaakt heeft.

Typisch zo'n geval van: Ik krijg een overvloed aan informatie, maar juist dat kleine beetje informatie wat grandioos afwijkt van de rest van de informatie ga ik gebruiken, om het beeld van scooterrijders te schetsen wat NL graag wil zien.

Veel kortzichtiger kan een journalist in mijn ogen niet zijn, hoor ...

Er is toch nog altijd zoiets als een eindredactie ???

Die lezen als het goed is toch eerst het artikel voor plaatsing ervan? Wel jammer dat ze niet wat kritischer hebben gekeken. Of geen fuck van de scooter-wereld snappen en denken dat wat er in staat ook daadwerkelijk juist is. Als je t niet snapt, laat iemand anders t dan doen denk ik