Lagers

jeroenbo

Well-Known Member
Ik heb wat vraagjes over lagers. Stel:
1 . Ik koop nieuwe lagers en nieuwe krukas
2 . Ik koop nieuwe lagers en de krukas die erin zat, laat ik erin zitten
3 . Ik koop nieuwe krukas en laat de originele lagers erin zitten
4 . Maak het blok open en zet daarna weer alles erin zoals het erin zat ( dezelfde onderdelen)

In welke vand e bovenstaande gevallen moet ik me scooter opnieuw inrijden. Zo ja hoeveel km moet ik hem ongeveer inrijden.

Ik heb nog een vraagje. Hoe krijg ik de ontsteking eraf?? Heb ik daar een speciale sleutel voor nodig (ik heb een poelietrekker gebruikt, maar die paste niet) of gaat het ook op een andere manier? Hoeveel kost zo`n sleutel ,als hij al bestaat.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

1. in geen van de 4 gevallen hoef je je scoot weer in te rijden, kapot gaat het toch bij verkeerde montage, anders blijft het heel...

2. Situatie 4. die jij beschrijft snap ik niet, waarom openmaken als je nix vervangt?

3. Het is beter om geen oude lagers te gebruiken, tenminste lagers die gedemonteerd zijn...

4. Ik en een maat van me gebruiken gewoon een poelietrekker, wel lichtelijk aangepast, 1 klauw is korter gemaakt, en EERST klauwen erin steken, daarna poelietrekker in elkaar draaien... Wees creatief, maar mol je spoelen niet...

5. Ik heb eens een onsteking gedemonteerd met een stuk hout en 3 boutjes
smile.gif


6. Wat/waarom moet je vervangen?

7. Gebruik SKF C3 lagers...

Greetz.
 
Die vier punten heb ik gewoon verzonnen, maakt niks uit of ze nergens op slaan. Ik denk dat gewoon me lagers vervang en me oude krukas houd.
Ik ga me lagers vervangen omdat ze gaar zijn, als ik aan de ontsteking draai hoor ik ze gewoon rinkelen.

mzzl jeroen
 
Gedemonteerde lagers NEVER opnieuw gebruiken, als je er een tikje op gegeven heb bij de-montage zijn ze stuk...
 
wil jij het risico lopen dat de jouwe net wel heel blijft...

idd, altijd nieuwelagers gebruiken.
 
Back
Top