La souris scooter afvoeren 2 km

Newscoot96

New Member
Hey allemaal

Ik heb een la souris scooter gekocht op marktplaats . Nu is het zo dat deze 34 gps rijdt en 35/36 op de teller . Dit is echt randje wok en ik rijdt hierdoor niet met een gerust gevoel op de scooter omdat ik bang ben voor een Rollerbank.
Ik belde la souris en ze zeggen dat ze alleen begrenzers hebben van 32/34 km dus dat het of echt 25 is of deze 34 km die ik nu heb . Ze zeggen geen andere aanpassingen te kunnen doen om hem iets trager te laten rijden .
Nu is mijn vraag of iemand hier weet of je toch niet op een manier de scooter motor iets slechter kan afstellen zodat die 2km mindere topsnelheid heeft? Zo iets moet toch wel mogelijk kunnen zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Is dit een versie met CDI en sensor bij de koppeling?

Zoja dan zijn er wel wat opties.
Als het een 10 inch scooter betreft dan kun je een CDI voor een 12 inch en 35 kmh monteren.
Ga je 31/33 GPS.
Als het een 12 inch is, dan heb je pech, kun je een 25 kmh cdi van een 10 inch monteren, dan ga je iets van 27-29 kmh GPS.
Maar veel mooier wordt het dan niet.
De stap erna wordt dan meteen 34/36 kmh gps.

In het geval van de cdi en koppelingssensor gaat een varioring niets voor je doen.
Het motortje trekt gewoon verder tot dat je aantal omwentelingen bij de koppeling gehaald zijn.
De varioring beperkt hoe ver je vario kan bewegen, maar dit is nog flink binnen de marges die nodig zijn om 35 km/h te halen.
 
Last edited:
Zet er een dunne varioring in.

Moet toch andersom...
Met een dunnere wordt de beweegbare poelie hoger geduwd wat resulteert in meer snelheid.

Iets bredere ring moet aanzienlijk schelen in topsnelheid.
De beoogde 2 km is niet haalbaar met de bestaande maten dus moet men zelf aan de slag om de ring op de juiste maat te krijgen.
 
Moet toch andersom...
Met een dunnere wordt de beweegbare poelie hoger geduwd wat resulteert in meer snelheid.

Iets bredere ring moet aanzienlijk schelen in topsnelheid.
De beoogde 2 km is niet haalbaar met de bestaande maten dus moet men zelf aan de slag om de ring op de juiste maat te krijgen.
oké ! Bedankt allemaal !
Jij denk dus dat als er ene dikkere ring in zit deze dan wat langzamer gaat ? En hoe bedoel je met dat de 2km niet haalbaar is ? Is het dan meer of minder ?
 
Moet toch andersom...
Met een dunnere wordt de beweegbare poelie hoger geduwd wat resulteert in meer snelheid.
Dat is logisch, maar de scooter rijdt al 34 kmpu GPS dus er zit waarschijnlijk nu geen varioring of opstaande bus meer in en daar ging ik ook eigenlijk vanuit.
Dus door dan een dunne ring, dus geen dunnere zoals jij schreef, te plaatsen verlies je een 2-tal km's.
Trouwens als de scooter 34 kmpu gps rijdt en persee niet sneller, zou ik het verder zo laten.
 
Zou eerst eens kijken of deze werkt dmv een koppelingssensor.
Dan heeft een varioring namelijk 0,0 nut.
Daar heb je gelijk in, maar als deze erin zit of zat is de begrenzing er al af, hetzij door de sensor af te koppelen en eventueel, indien nodig, de sensor draad te voorzien van een gelijkspanning van 12 Volt, hetzij door de cdi te vervangen door een andere cdi.
Maar inderdaad of nog een varioring, een bus met opstaande rand of een cdi met cartersensor in zit moet men even nakijken, ik verwacht het niet met 35 kmpu gps.
 
Daar heb je gelijk in, maar als deze erin zit of zat is de begrenzing er al af, hetzij door de sensor af te koppelen en eventueel, indien nodig, de sensor draad te voorzien van een gelijkspanning van 12 Volt, hetzij door de cdi te vervangen door een andere cdi.
Maar inderdaad of nog een varioring, een bus met opstaande rand of een cdi met cartersensor in zit moet men even nakijken, ik verwacht het niet met 35 kmpu gps.
GY6 met de sensor afgekoppeld rijdt minimaal 45 kmh teller. Ongeacht of je er nou 6 gram rollen of 8 gram rollen in stopt.

Ik ga er dan ook vanuit dat er een 35 kmh cdi in zit. De koppelingssensor is dan ook nog gewoon actief met zon cdi, begrenst de motor alleen op wat hogere snelheid dan origineel.

Probleem met de 35kmh cdis is namelijk idd dat je met de juiste bandenspanning vaak 34 -36 gaat.
Wat je eigenlijk niet wilt.

Los daarvan is een varioring wel bruikbaar om in onbegrensde stand van ca 60 naar 55 te begrenzen.

Is wel een redelijk dikke ring voor nodig. :laughing:
 
Deze types/modellen van La Souris maken geen gebruik van een zgn. varioring.
De standaard variateur is eigenlijk niet ontworpen om een ring kwijt te kunnen of er tussen te plaatsen.
Een Vespelini met bouwjaar 2017 maakt gebruik van een ECU van Rongmao.

Deze types maken over het algemeen gebruik van een zgn. signaal en/of speedconvertor....

Of is jouw type i.c.m. een elektronisch aangestuurde carburateur met 2 luchtventielen?
Ook wel Dellorto ECS systeem genoemd.. (2017/2018 is normaliter Rongmao of Motion v.w.b. de ECU.
 
Last edited:
Back
Top