La souris 2017 trekt niet.

Xitekiller

New Member
Ik heb een la souris scooter uit 2017, geen injectie. Ik heb de scooter deze week gekocht zonder problemen tot dat het de volgende dag was en toen begonnen de problemen. Eerste ging de scooter niet aan totdat ik de cdi op een bepaalde houding hield en onstonden er vonken in de connector van de cdi. De cdi heb ik dus vervangen en dit is nu goed. Mijn probleem van nu is dat de scooter niet optrekt totdat deze een behoorlijke zet krijgt en dan wel zijn kracht krijgt en dan in beweging komt. Als ik de pickup sensor uittrek van bij de koppeling in de carterkap dan trekt die wel goed en meteen op. Ik heb deze sensor vervangen zonder geluk want hij doet het nog steeds niet. Ik weet mij geen raad meer, misschien kan iemand anders mij helpen.

Bedankt alvast.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat is er dan tegen , om de sensor los te laten ? Heb je een nieuwe cdi nu erop gezet ?
Ik heb nu een nieuwe cdi zitten en als ik de draad van de sensor loskoppel die naar de cdi gaat dan trekt de scooter meteen en goed op en als ik de draad insteek dan heeft hij moeite met optrekken tot eigenlijk gewoon niet vooruit komen in het begin
 
Waarom laat je de draad dan niet los , waarschijnlijk is deze cdi niet geschikt voor een carter sensor
Oke dankjewel, het zit er origineel wel op daarom liever het doen zoals het origineel is dan weer kabels los laten. Maar even ter verduidelijking, deze sensor is niet belangrijk? Wat is de functie van deze sensor en dus loslaten is totaal geen probleem?
 
De sensor meet het aantal omwentelingen , van de koppeling bel , daar zit een nokje op . Dit aantal omwentelingen , vangt de pickup op , en stuurt een stroompje ( ±2 volt ) naar de cdi , die dit vertaalt in de snelheid , van de scooter . Bereik je de snelheid , vervroegd de cdi niet verder , waardoor je die snelheid behoud . Er zijn cdi 's met voor dat doel een aparte draad , mijn chinees "leest " dit signaal op aansluiting 3 , naast de massa draad .
Hieronder de bezetting van zo'n cdi . Laat je de draad los ( deze wel isoleren) rijdt je dus als het ware onbegrensd . ook heeft niet elke cdi de aansluiting van de begrenzer op 3 zitten , maar dus een aparte draad , of helemaal niet ( ontgrensd)
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    67.3 KB · Views: 2
De sensor meet het aantal omwentelingen , van de koppeling bel , daar zit een nokje op . Dit aantal omwentelingen , vangt de pickup op , en stuurt een stroompje ( ±2 volt ) naar de cdi , die dit vertaalt in de snelheid , van de scooter . Bereik je de snelheid , vervroegd de cdi niet verder , waardoor je die snelheid behoud . Er zijn cdi 's met voor dat doel een aparte draad , mijn chinees "leest " dit signaal op aansluiting 3 , naast de massa draad .
Hieronder de bezetting van zo'n cdi . Laat je de draad los ( deze wel isoleren) rijdt je dus als het ware onbegrensd . ook heeft niet elke cdi de aansluiting van de begrenzer op 3 zitten , maar dus een aparte draad , of helemaal niet ( ontgrensd)
Oke dankjewel, ik heb volgens mij wel dezelfde cdi die wat jij op de foto hebt gezet. Deze heeft ook op aansluiting 3 de pickup sensor zitten. Deze cdi is wel een 25km/h begrensd en onbegrensde cdi met dus een afstandbediening.
 
Last edited:
Back
Top