Heb er weer 300ml in kunnen gooien sinds laatste beurt wat ongeveer zon 1000km geleden is. Carburateur is toen ook nog vervangen dus vervuiling lijkt me onwaarschijnlijk. Luchtfilter is ook schoon. Kleppen zijn toen ook afgesteld. Compressie heb ik geen waarde van. Maar vliegwiel is gemakkelijk met de hand rond te draaien.Hoeveel is het olie verbruik ongeveer ? Zou eens de carb checken op vervuiling , en compressie meten . Is het lucht filter schoon , en de slang van het filter naar carb goed , en goed gemonteerd . Wanneer zijn het laatst de kleppen gesteld ?
Dan zou ik dat laten meten , je zuiver de compressie slag voelen , als je het vliegwiel rond draait . Het olie verbruik kan aan slijtage van cilinder/ zuigerveren liggen , of klepgeleiders , kleppen , die versleten , of ingeslagen zijn . Als hij niet lekt .Maar vliegwiel is gemakkelijk met de hand rond te draaien.
Dankjewel! ga ik inderdaad dit weekend even laten doen. Kan er alleen met me hoofd niet bij waarom hij dan soms wel goed loopt en soms niet.Dan zou ik dat laten meten , je zuiver de compressie slag voelen , als je het vliegwiel rond draait . Het olie verbruik kan aan slijtage van cilinder/ zuigerveren liggen , of klepgeleiders , kleppen , die versleten , of ingeslagen zijn . Als hij niet lekt .
Ah zo had ik er inderdaad nog niet over na gedacht. Ga zaterdag maar het blok inspecteren/openhalen. Km stand is nu 23.000. olie verbruik is inderdaad erg hoog. Schok ik zelf ook van. Heb de scooter ook pas 2000km in bezit.Dat meten bedoel ik ook om uit te sluiten dat je daar een probleem hebt , vooral in verband met je olie verbruik , wat ik rijkelijk veel vindt op 1000 km . Is op 100ml na de helft van de totale carter inhoud . Hoeveel heeft de scooter gelopen ? Je kan ook eerst de klepspeling controleren . Waarom hij het de ene keer wel goed doet , en dan weer niet , kan komen omdat , je dan een oliefilm hebt tussen de versleten delen
Zou toch eerst , voordat je alles opengooit , de compressie meten , hoeft geen geijkte te zijn , als je maar een indicatie hebtGa zaterdag maar het blok inspecteren/openhalen.
Ga ik zeker doen, zal dat aan de hand van de inspectie doen. Thx voor je hulpZou toch eerst , voordat je alles opengooit , de compressie meten , hoeft geen geijkte te zijn , als je maar een indicatie hebt
Dat kan , je zou na een rit de bougie kleur kunnen checken . Met 80 was hij zwart , dus te rijk , kijk niet zo van 76 op dan . Maar checken , kan zeker geen kwaad . Maar hij blijft dus niet op de choke draaien , hij loopt versneld stationair , als hij koud is , en zakt na een min of 2/3 , terug naar normaal stationair ?en het bevriezen van de gasschuif
ja, dat doet hij inderdaad. choke lijkt normaal te werkenDat kan , je zou na een rit de bougie kleur kunnen checken . Met 80 was hij zwart , dus te rijk , kijk niet zo van 76 op dan . Maar checken , kan zeker geen kwaad . Maar hij blijft dus niet op de choke draaien , hij loopt versneld stationair , als hij koud is , en zakt na een min of 2/3 , terug naar normaal stationair ?