Kymco olie aftap afgebroken

Scennix

Well-Known Member
Dit is echt absurd, moest na inrijden me olie wisselen en tijdens het uit draaien van de bout kwam een stuk mee. Hoe dan en hoe los ik dit op??
 

Attachments

  • 7DE2FA94-EBA0-4CA3-9338-723B5778EB13.jpeg
    7DE2FA94-EBA0-4CA3-9338-723B5778EB13.jpeg
    178.5 KB · Views: 34
  • E2F1D6D7-DB31-4D4C-82DB-E99A0302133C.jpeg
    E2F1D6D7-DB31-4D4C-82DB-E99A0302133C.jpeg
    150.8 KB · Views: 37
  • AFDB1B8F-FEED-45BB-9668-E256B24E23DD.jpeg
    AFDB1B8F-FEED-45BB-9668-E256B24E23DD.jpeg
    376.2 KB · Views: 47
Advertisement - register to remove this

helemaal afslijpen en een nieuwe bus erop lassen, of je carter vervangen lijken mij de enige oplossing. Wat bedoel je eigenlijk met inrijden? Want het lijkt alsof die olie er al 15000 kilometer inzit
 
Wat balen!

Ben benieuwd welke lasser dit stuk aluminium aandurft.
Nieuw carterdeel is vrij eenvoudig, kost je een dagje en pakkingen. Zoek wel dezelfde als vervanger.
Of zoek een blok van een schadescooter op MP, of hier een oproep. Een blokwissel is snel gedaan, wel zonde van jouw eigen scooter met fijne kilometerstand.

Groet,
 
helemaal afslijpen en een nieuwe bus erop lassen, of je carter vervangen lijken mij de enige oplossing. Wat bedoel je eigenlijk met inrijden? Want het lijkt alsof die olie er al 15000 kilometer inzit

100 km na die nieuwe cilinder waar ik je over vertelde op een ander topic
Post automatically merged:

Wat balen!

Ben benieuwd welke lasser dit stuk aluminium aandurft.
Nieuw carterdeel is vrij eenvoudig, kost je een dagje en pakkingen. Zoek wel dezelfde als vervanger.
Of zoek een blok van een schadescooter op MP, of hier een oproep. Een blokwissel is snel gedaan, wel zonde van jouw eigen scooter met fijne kilometerstand.

Groet,

heb er nu kneedbaar metaal overheen gedaan, maar dat gaat maar een tijdelijke oplossing zijn.
Post automatically merged:

—-
 

Attachments

  • C91DD9B3-0121-4D72-8D0C-53EC097ABB83.jpeg
    C91DD9B3-0121-4D72-8D0C-53EC097ABB83.jpeg
    116.5 KB · Views: 41
En wat als het kneedbare metaal het begeeft zonder dat je t opmerkt? Een plasje olie, fietser op zijn / haar snufferd en jouw blokje zonder smering. Dan stopt ie snel hoor. Zonde.
Groet,
 
dit voegt echt helemaal niks toe aan dit topic
Dit voegt waarschijnlijk niks toe omdat je graag een ander antwoord zou hebben.
Dat zou iedereen willen die dit overkomt.
Ik zou toch het advies van @zippie078 te harte nemen want zulke reparatie, hoe netjes ook, heeft geen lang leven beschoren.

Ooit komt er een dag dat je in the middle of nowhere staat met je brommertje met een plas olie eronder en vaak op een tijdstip dat je graag thuis achter de kachel zat of in je bedje zou liggen.
 
Dit voegt waarschijnlijk niks toe omdat je graag een ander antwoord zou hebben.
Dat zou iedereen willen die dit overkomt.
Ik zou toch het advies van @zippie078 te harte nemen want zulke reparatie, hoe netjes ook, heeft geen lang leven beschoren.

Ooit komt er een dag dat je in the middle of nowhere staat met je brommertje met een plas olie eronder en vaak op een tijdstip dat je graag thuis achter de kachel zat of in je bedje zou liggen.

ik heb genoeg vrienden die me gelijk komen halen ongeacht het tijdstip, dus ben daar niet bang voor. Had al afgesproken met wat vrienden om deze dagen te gaan touren dus kan dan niet ineens afzeggen. Ben al aan het kijken voor een nieuwe karter
 
Ik heb nu een donor scooter op het oog, wat is dan de volgende stap? Kan ik het kapotte deel vervangen met de donor blok of moet ik heel het blok gaan vervangen?
Post automatically merged:

Dit voegt waarschijnlijk niks toe omdat je graag een ander antwoord zou hebben.
Dat zou iedereen willen die dit overkomt.
Ik zou toch het advies van @zippie078 te harte nemen want zulke reparatie, hoe netjes ook, heeft geen lang leven beschoren.

Ooit komt er een dag dat je in the middle of nowhere staat met je brommertje met een plas olie eronder en vaak op een tijdstip dat je graag thuis achter de kachel zat of in je bedje zou liggen.

-
 
Last edited:
Kan ik het kapotte deel vervangen met de donor blok of moet ik heel het blok gaan vervangen?
Dat ligt aan jezelf.
Wil je moeite doen, dan moet je de carter vervangen.
Wil je makkelijk doen, dan vervang je het blok.
Meer kan ik er niet van maken....
In ieder geval wens ik je succes en laat even weten wat je gaat doen.
 
Dat ligt aan jezelf.
Wil je moeite doen, dan moet je de carter vervangen.
Wil je makkelijk doen, dan vervang je het blok.
Meer kan ik er niet van maken....
In ieder geval wens ik je succes en laat even weten wat je gaat doen.

aangezien er al voor €1200 aan nieuwe cilinder en malossi onderdelen inzit zou ik het liefst niet het blok vervangen, maar de carter. Kan er alleen nergens informatie over vinden.
 
Wat balen!


Of zoek een blok van een schadescooter op MP, of hier een oproep. Een blokwissel is snel gedaan, wel zonde van jouw eigen scooter met fijne kilometerstand.

Groet,

Alleen 2ehands weet je ook niet wat je koopt, misschien ook een afgetrapt blok van iemand anders. Zou dat bij 4takt nooit doen.

Ander carter zoeken en zelf splitsen, weet je ook tenminste zeker dat alles goed is als het blok toch al open is geweest door je zelf.
 
Alleen 2ehands weet je ook niet wat je koopt, misschien ook een afgetrapt blok van iemand anders. Zou dat bij 4takt nooit doen.

Ander carter zoeken en zelf splitsen, weet je ook tenminste zeker dat alles goed is als het blok toch al open is geweest door je zelf.

maar er is niemand die me dat uitlegt. Kan op het internet niks vinden over carter vervangen
 
beide blokken uit elkaar halen en jouw blok in elkaar zetten met de carter van de andere

ja maar waarom staat daar niks over? Het lijkt helemaal nergens alsof je dat zo uit elkaar kan halen lol
Post automatically merged:

Kan toch niet dat ik de enige ooit bent die dat moet doen
 
Back
Top