Kymco olie aftap afgebroken

tot nu toe heb ik alleen maar het blok van een puch en mobylette open gemaakt, het was gewoon een kwestie van wat foto's maken en schoon verstand. Zo ingewikkeld zijn brommers niet, alle bouten en clips die je ziet moeten los, en dan alles op dezelfde manier weer vast.
Post automatically merged:

en niet vergeten de nieuwe pakkingen ertussen te doen
 
tot nu toe heb ik alleen maar het blok van een puch en mobylette open gemaakt, het was gewoon een kwestie van wat foto's maken en schoon verstand. Zo ingewikkeld zijn brommers niet, alle bouten en clips die je ziet moeten los, en dan alles op dezelfde manier weer vast.
Post automatically merged:

en niet vergeten de nieuwe pakkingen ertussen te doen

maar letterlijk alles moet uit het blok toch?
 
ja maar waarom staat daar niks over? Het lijkt helemaal nergens alsof je dat zo uit elkaar kan halen lol
Post automatically merged:

Kan toch niet dat ik de enige ooit bent die dat moet doen

Uit elkaar halen kan iedereen, zelfs een sloper kan dit nog.

Alleen in elkaar is vaak wel een uitdaging. Je moet namelijk wel weten waar je op moet letten met het goed zetten van de zuigerveren en het op tijd zetten van de krukas en de nokkenas + je moet ook nog eens kunnen kleppen stellen.

Krukas van een china blok kan je zo monteren met de hand als je een simpel truukje toe past.
 
Uit elkaar halen kan iedereen, zelfs een sloper kan dit nog.

Alleen in elkaar is vaak wel een uitdaging. Je moet namelijk wel weten waar je op moet letten met het goed zetten van de zuigerveren en het op tijd zetten van de krukas en de nokkenas + je moet ook nog eens kunnen kleppen stellen.

Krukas van een china blok kan je zo monteren met de hand als je een simpel truukje toe past.

Ik heb een origineel kymco blok he, geen chinese GY6
 
Zoek is op krukas vervangen en het vervangenvan je cilinder. Je moet dezelfde stappen nemen om je cilinder en krukas weer in het donorblok te monteren.
 
Zoek is op krukas vervangen en het vervangenvan je cilinder. Je moet dezelfde stappen nemen om je cilinder en krukas weer in het donorblok te monteren.

kerel, ik heb allerlei malossi onderdelen in mijn blok laten monteren. Is niet zomaar even cilinder en krukas lol
Post automatically merged:

Maar bedankt voor je tip in ieder geval
 
Uit elkaar halen kan iedereen, zelfs een sloper kan dit nog.

Alleen in elkaar is vaak wel een uitdaging. Je moet namelijk wel weten waar je op moet letten met het goed zetten van de zuigerveren en het op tijd zetten van de krukas en de nokkenas + je moet ook nog eens kunnen kleppen stellen.

Krukas van een china blok kan je zo monteren met de hand als je een simpel truukje toe past.

oja inderdaad. Ik had er helemaal niet over nagedacht dat een 4t scootrblok veel lastiger is dan een oldtimer. Dit is nog wel een heel project
 
kerel, ik heb allerlei malossi onderdelen in mijn blok laten monteren. Is niet zomaar even cilinder en krukas lol
Post automatically merged:

Maar bedankt voor je tip in ieder geval

LATEN monteren, dus niet zelf gedaan.

Nog een tip dan, begin er niet zelf aan als je je mooie Malossi onderdelen hent LATEN monteren.
En krukas en cilinder zijn het moeilijkst om te monteren in mijn ogen. Maarja wie ben ik.....
 
LATEN monteren, dus niet zelf gedaan.

Nog een tip dan, begin er niet zelf aan als je je mooie Malossi onderdelen hent LATEN monteren.
En krukas en cilinder zijn het moeilijkst om te monteren in mijn ogen. Maarja wie ben ik.....


exact. Zo ver zou ik ook niet gaan met mijn eigen brommer die ik voor dagelijks vervoer gebruik. Al helemaal als je nog niet zo veel ervaring hebt met sleutelen, dan wordt het waarschijnlijk nog een stuk duurder dan te laten doen. De kosten om je blok te reviseren zijn zo'n 200 euro. Dat zijn waarschijnlijk de kosten waar jij dan ook zo ongeveer tegenaan gaat lopen, gok ik
 
Last edited:
exact. Zo ver zou ik niet gaan met mijn brommer die ik voor dagelijks vervoer gebruik.



exact. Zo ver zou ik ook niet gaan met mijn eigen brommer die ik voor dagelijks vervoer gebruik. Al helemaal als je nog niet zo veel ervaring hebt met sleutelen, dan wordt het waarschijnlijk nog een stuk duurder dan te laten doen. De kosten om je blok te reviseren zijn zo'n 200 euro. Dat zijn waarschijnlijk de kosten waar jij dan ook zo ongeveer tegenaan gaat lopen, gok ik

ik heb gewoon een auto, die scooter is gewoon voor de lol
Post automatically merged:

Ik had een scooter zaak gevraagd en die zei €400-€500
 
zo veel? Ik had een keer wat prijslijsten doorgelezen van wat brommerzaken en daar stond 200eu voor een blokrevisie. Lijkt me sterk dat er voor het omwisselen van het carter meer dan 200 bij komt, of was die prijs inc de carter?

Laat maar, heb net weer gekeken. Had het verkeerd gelezen dat is een revisie ex krukaslagers, dus dan maken ze het blok helemaal niet open
 
zo veel? Ik had een keer wat prijslijsten doorgelezen van wat brommerzaken en daar stond 200eu voor een blokrevisie. Lijkt me sterk dat er voor het omwisselen van het carter meer dan 200 bij komt, of was die prijs inc de carter?

Laat maar, heb net weer gekeken. Had het verkeerd gelezen dat is een revisie ex krukaslagers, dus dan maken ze het blok helemaal niet open

die €400-€500 vind ik echt niet erg hoor en is de enige kymco gesertificeerde dealer / monteur in de regio. Die kan dus ook als enige originele onderdelen bestellen bij kymco zelf
Post automatically merged:

Als het echt niet voor mijzelf te doen is moet het wel he
 
Ik heb een origineel kymco blok he, geen chinese GY6

Die wijkt er ook niet veel vanaf.
Post automatically merged:

zo veel? Ik had een keer wat prijslijsten doorgelezen van wat brommerzaken en daar stond 200eu voor een blokrevisie. Lijkt me sterk dat er voor het omwisselen van het carter meer dan 200 bij komt, of was die prijs inc de carter?

Laat maar, heb net weer gekeken. Had het verkeerd gelezen dat is een revisie ex krukaslagers, dus dan maken ze het blok helemaal niet open

Arbeids uren zijn ook niet goedkoop he. Men staat er niet voor niets hun tijd aan jou blokje te besteden. Als het alleen al 50 euro per uur kost.. En je bent 3 uurtjes bezig, reken maar uit.
 
Die wijkt er ook niet veel vanaf.
Post automatically merged:



Arbeids uren zijn ook niet goedkoop he. Men staat er niet voor niets hun tijd aan jou blokje te besteden. Als het alleen al 50 euro per uur kost.. En je bent 3 uurtjes bezig, reken maar uit.

precies dat dus ja
 
Gewoon te strak aangedraait, krijg je spannings verschillen in het materiaal en dan micro scheur vorming. En dan bij de volgende keer los of vast draaien zegt het krak.

of hij was te warm bij losdraaien en de bout zette uit, maar wordt vandaag gefixt
 
Back
Top