Kymco New Dink bendix problemen

Status
Not open for further replies.

EdwarddNL

New Member
Er komt een rinkelend geluid uit mijn carterkap, lijkt net een klein belletje. Vario tandwiel gaat heel licht tegen de bendix aan tijdens het rijden. Elektrisch starten lukt dus ook niet meer.

Is het mogelijk om zonder bendix te rijden? Dan probeer ik de bendix eruit te halen en dan te kijken of dat geluid weg is.

Niet alleen dat geluid is vervelend, maar sinds dien heeft de scooter amper nog power en rijdt hij nog maar 52, wat eerst 68 was.
Ook de vraag of de vario tandwiel los te krijgen is zonder een blokkeer sleutel, die heb ik namelijk niet.
 

Attachments

  • IMG-20180611-WA0000 (1).jpg
    IMG-20180611-WA0000 (1).jpg
    682.9 KB · Views: 10
Advertisement - register to remove this

Je kunt zonder bendix maar dan wordt het kickstarten... Of je moet dit een probleem vinden?

Of het probleem ook de oorzaak van het verlies in power is durf ik zo niet te zeggen.
 
Probleem m.b.t tot het vermogen kan natuurlijk van alles zijn.. Als we niet meer informatie hebben komen we ook niet verder.

Eerder heeft arkAC je een tip gegeven om een bougiestop te gebruiken.. Dit moet je overigens met een 4-takt NOOIT doen..
Dat is namelijk heel dom en kan je kleppen in de kop naar de kl*te helpen en dan heb je er nog een probleem erbij en dat is je cilinderkop reviseren.
(althans de kleppen die gebogen en of beschadigd zijn)
 
Probleem m.b.t tot het vermogen kan natuurlijk van alles zijn.. Als we niet meer informatie hebben komen we ook niet verder.

Eerder heeft arkAC je een tip gegeven om een bougiestop te gebruiken.. Dit moet je overigens met een 4-takt NOOIT doen..
Dat is namelijk heel dom en kan je kleppen in de kop naar de kl*te helpen en dan heb je er nog een probleem erbij en dat is je cilinderkop reviseren.
(althans de kleppen die gebogen en of beschadigd zijn)
Gaat 't hier om 4t dan?

En inderdaad bougiesleutel was mijn eerste advies in het geval TS niet beschikt over ANDER GEREEDSCHAP...(blokeersleutel).
Heb duidelijk aangegeven in mijn post dat ie de bougiestop beter niet kan gebruiken met reden...
En zeker niet om-de-boel-te-slopen. Zijn jouw woorden.
Netjes eurokit, en je edit ongevraagd mijn post??
 
Last edited:
Lees de titel eens hierboven `kymco new dink` zoek a.u.b even op om welke scooter dit gaat..

Je moet nooit een bougiestop in een 4-takt draaien, dan gaan er dingen kapot.. En kan het een hele dure reparatie worden.

Het heeft niet zoveel zin om informatie te posten wat duidelijk schade aan het motorblok kan maken.. Wij willen graag mensen helpen.
Niet in de zin helpen hun motor om zeep te helpen..

Een zuigerstop zou ik voor de hedendaagse scooter zoiezo niet meer gebruiken maar heel ver van je vandaan werpen (liefst in de prullenbak)
Tegenwoordig zijn er tools die veel veiliger werken en geen schade aan de motor maken.
 
En zo intrepeteer jij mijn advies in deze post:

Om mensen hun motor-om-zeep-te helpen...

Informatie te posten wat duidelijk schade aan het motorblok kan maken...

@EdwarddNL zal mij voor ongepast advies (na 1 maand!) boos thuis komen opzoeken...

En eurokit, vergeef me dat ik hier niet direct zag dat het ging om een 4-takt.
Dat je vervolgens een les gaat geven over het gebruik van een zuigerstop... Tja je hebt mijn hele post zelf maar aangepast dus weinig waar ik letterlijk nog op terug kan vallen.

Niet echt oké jouw werkwijze hier...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top