Kymco MXU 50 lekt benzine via luchtfilter

KickB

New Member
Kymco MXU 50 2011
2 takt
carburateur met elektrische choke

Bij stilstand lekt er benzine via het luchtfilter. Start nu slecht, slaat niet aan.
Zelf zit ik te denken aan een kapotte elektrische choke.
Iemand nog andere ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Net de carburateur uit elkaar gehaald, ziet er schoon uit.
Vlotter op en neer bewogen met gelijktijdig blazen op benzineslang. Vlotter naar boven duwend kan er niet doorheen geblazen worden zoals het hoort.
In elkaar gezet en na enige minuten komt er nog steeds benzine uit de luchtinlaat.
Mss nog een ander idee?
 

Attachments

  • 81BF236A-C8FD-486A-81BE-58F57FD02D2A.jpeg
    81BF236A-C8FD-486A-81BE-58F57FD02D2A.jpeg
    196 KB · Views: 17
Zoals Harr aangeeft kan haast niet anders als de vlotternaald zijn , heb je de vlotter ook gecontroleerd op lekkage , (onder water houden en kijken of er geen lucht ontsnapt) , niet dat hij vol zit met benzine. En heb je een vacuum benzinekraan op je tank ? Dan zou die dicht moeten zijn als de motor niet loopt. Is je vlotterdeksel pakking helemaal heel?
 
Bedankt voor de reacties
Ik heb geen vacuum benzinekraan.
De vlotterdeksel pakking is heel.

Een lekke vlotter heb ik nog niet kunnen controleren. Ga ik morgen doen.

Na het in elkaar zetten levert de motor nu ook geen vermogen meer. Hij smoort en slaat af bij gas geven.
Stationair draait de motor goed.

Ik heb geen idee meer of het lekken van benzine via de luchtinlaat en dit smoren met elkaar te maken hebben.
 
Het lekken is opgelost.
Vlotternaald en zitting nog eens extra schoon gemaakt.
Vlotter onder water gehouden en niet lek.
De motor smoort nog wel bij belasting.
Post automatically merged:

Niet zo handig, proefrijden zonder luchtfilter. Hierdoor smoorde de motor.
Loopt nu weer als een zonnetje.
Bedankt voor de tips. Een nieuwe vlotternaald is besteld voor het geval dat….
 

Attachments

  • 84125CDE-346F-4442-A597-8D1FAB5C9CDB.jpeg
    84125CDE-346F-4442-A597-8D1FAB5C9CDB.jpeg
    200.8 KB · Views: 16
Last edited:
Back
Top