Kymco MXU 50 tikkend geluid bij hogere toerentallen.

KickB

New Member
Ik heb een Kymco MXU 50 die een tikkend geluid maakt bij hogere toerentallen.
Een Kymco MXU 50 is een 50cc 2 takt quad vandaar de vraag hier.

Het tikken is op de achtergrond te horen bij hogere toerentallen, zowel stationair als bij het uit laten lopen van de snelheid en ook bij constante hogere snelheid. Als er vermogen bij optrekken gevraagd wordt dan lijkt het niet te horen.

Ik heb een youtube filmpje gemaakt voor het geluid. Op de achtergrond hoor je een tikkend/rammelend geluid.


Acties tot nu toe:
Transmissie (Vooruit/Neutraal/Achteruit) open gehad, geen schade en slijtage aan tandwielen. Lagers voelen (onbelast) goed.
Motor laten draaien met een ander variohuis, andere rolletjes en andere varioplaat met verbinding snaar naar de koppeling, dan is het geluid wel te horen.
Koppeling uit elkaar gehad, op de koppelingsgewichten zit nog 2 a 3 mm materiaal.
Motor laten draaien zonder variohuis, zonder rolletjes, en zonder snaar naar de koppeling, dan is het geluid niet te horen.

Iemand een idee?
Toch de koppeling of transmissie (lager of tandwiel)?
 
Advertisement - register to remove this

Eerst dacht ik ook cilinder. Ik heb de motor ook laten draaien zonder variohuis, zonder rolletjes, en zonder snaar naar de koppeling, dan is het geluid niet te horen. Zou het dan nog het naaldlager van de piston pen kunnen zijn?
 
Back
Top