Kymco Filly opvoeren (4-takt)

Status
Not open for further replies.

Spock

?!?
Een maat van mij heeft een kymco filly en nou zou hij hem graag wat sneller laten lopen.

Sommige mensen enig idee waar de begrenzers zitten en of er ook snel spul te krijgen is voor deze scooter?
Ik heb de search gebruikt maar daar kwam weinig zinnigs uit....
 
Advertisement - register to remove this

wat ik wel weet is dat een maatje van me het geprobeerd heeft en ik heb van hem gehoord dat er zo goed als geen begrenzers zijn en ook geen sneller spul,dus deze is gedoemd om zacht te rijden
 
Schijnt een ixil voor te zijn (niet zo'n dubbele dempermongolending) maar schijnt weinig verschil te geven omdat het een 4takt is.
Is volgens mij ook weinig voor te krijgen!
 
Ik ken iemand die rijd in het Monobike 800 (1 cilinder 4takt met 800cc max) en die heeft eens zo'n Honda SS50 heel hard laten gaan met weinig aanpassingen (iets met ontsteking en een dikke carb). Zal eens aan hem vragen of ie er wat mee kan...
 
Honda 4 takt is normaal begrenst op het vliegwiel, deze verlaat als ik het goed heb, hierdoor word oa toerental begrensd.dit kon je blokeren. Dit was echter contactpunt ontsteking in de meeste gevallen.

4 takt opvoeren is iig stuk duurder dan 2 takt. Grotere carb scheelt meestal wel. Er is idd ook een andere cil kit voor te krijgen (call leertouwer in soest) Wat er verder te krijgen is, weet ik niet. Denk er wel aan dat 4 takt en 2 takt met een ander "soort" carb werkt.
 
Originally posted by rxracer
4 tankt is idd begrenst op zijn vliegwiel
je mot er een vliegwiel uit belgie op zetten wand die zijn niet negrenst
schild je al een berg


Lekker ABN :|

Denk dat filly NIET @ vliegwiel is begrends. Zal wel iets met de cdi zijn......
 
Originally posted by rxracer
4 tankt is idd begrenst op zijn vliegwiel
je mot er een vliegwiel uit belgie op zetten wand die zijn niet negrenst
schild je al een berg

ladies&gentlemen..... life from MONGOLIË....rxracerrrrrrrr.....

ik zou beginnen met een carb en ook een spruitstuk, want da's vrij smal meen ik...
 
Idd, probeer eens een ander carb, spruitstuk, powerfilter en die IXIL uitlaat. En dan ook de ontsteking wat vervroegen. Dit laatste kan je heel makkelijk doen door een streepje op je vliegwiel en carter te zetten (tegen over elkaar uiteraard), vliegwiel eraf, spietje eruit, vliegwiel er weer op en dan het vliegwiel een x aantal graden (max 5 ofzo) tegenin de richting die het vliegwiel draait vast zetten (krukas moet uiteraard wel stil blijven staan !!!). Dit zal zeker wat moeten schelen ! Ook kan je dan als je genoeg vermogen hebt een andere vertandin erin zetten (als die er voor een filly is...)
 
Na wat gesnuffel via Google ben ik er achter gekomen dat ie op de vario en op de CDI begrensd is en die kan je beide er makkelijk af halen... En verder zou ik er aan doen wat ik al eerder aangeraden heb, maar dit kan nog wel een pruizig worden... Behalve de uitlaat dan, die is maar €60,- bij 50cc.nl
 
Ixil uitlaat is enige opvoerartikel uit de nalevering. Verder is er een originele 80cc kit die bestaat uit een cilinder, zuiger, kop, nokkenas, en pakkingen. Prijs enige tijd geleden; 550.- euro.
 
Wat doen jullie allemaal moeilijk. Naar ik weet is het ding niet op de vario begrensd, verder zit er een stekker in de buurt van de accu gewoon met een kliksysteem, dit is de cdi begrenzer, als je die stekker uit elkaar haalt is hij gewoon ontgrensd. Een ixil scheelt helemaal NIKS, als je harder wil zal je er een andere vertanding in moet zetten. JPS heeft zowel de kennis als het materiaal om een filly op te voeren, bel eens op zou ik zeggen.
 
Wat wil je precies bereiken? Dat ie harder als 50 gaat. Dus ontgrenzen. Of wil je nog meer power eruit halen?
Wil je meer power eruit halen dan zal je toch moeten denken aan een andere nokkenas. Ook valt er vermogen te halen met een goede verbrandingskamer.
 
Meer power gewoon andere kop nemen, voor grotere kleppen.

Dat scheelt een hele hoop. Maar zal wel niet te verkrijgen zijn voor z'n soort scootertje.

Racete er niet eerst een 4-takt scooter mee in de sowb?
 
Kymco Filly Opvoeren?

Om te beginnen hoe snel rijd hij nu met zijn scoot.
Is de vario ring er al uit.
Zoniet haal die er dan maar eerst uit.
Dan vario rollen van 6.5 naar 5.3 of 5.1zelf uit testen.
Scoot zal dan ongeveer 70km rijden?
Garburateur kun je nog een grotere sproeier plaatsen.
 
heb ook een kymco filly, wel grappig ding alleen weinig aan te doen...
haal binnekort de vario ring er uit.. en er zit een toerenbegrenzer op... waar die zit weet ik niet(heb um er niet zelf uitgehaald). vriend van me heeft een site gevonden met een filly uitlaat:D dus die gaat er binnenkort onder... (hier
link waar de uitlaat staat http://www.scootparts.nl/uitixil.htm) ik hoop dat hier veel mensen met een langzame filly een beetje tevreden zijn :) succes
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top