Bassievrucht
Active Member
Ik heb dus een kymco agility (12 inch) van iemand overgekocht, het is een 80cc "full" malossi (ik doe full tussen "" omdat die dus geen malossi vertanding heeft).
Nu het probleem: de scooter gaat maar 60 a 65, trekt goed vlot en rijd verder erg goed, maar ik vind de top snelheid wel wat laag.
Setup;
Standaard carb met sproeier 86 en luchtschroef op 2,5 slag
Standaard luchtfilter (lucht ingang ietsje opgeboord)
Malossi 80cc
Malossi 80cc kop
Malossi nokkenas voor 80cc
Malossi multivar
Malossi membraan (in carburateur denk?)
Turbokit uitlaat (db killer er nog in)
Ontgrensde cdi
Rollen, vario, vsnaar en koppeling zijn allemaal nog goed, trekveren moeten wel ietsje zwaarder, maar die zijn niet van invloed op topsnelheid.
Hij rijd ongeveer zo; trekt redelijk hard door naar de 40kmpu, begint dan overtoeren te maken tot ongeveer 50/55kmpu, daar lijken ze een soort te verdwijnen, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. En dan gaat die dus door naar de top van 65 ongeveer.
Dus hierbij mijn vraag, zou dit niet veel harder kunnen gaan en weten jullie wat ik er nog aan kan doen?
Nu het probleem: de scooter gaat maar 60 a 65, trekt goed vlot en rijd verder erg goed, maar ik vind de top snelheid wel wat laag.
Setup;
Standaard carb met sproeier 86 en luchtschroef op 2,5 slag
Standaard luchtfilter (lucht ingang ietsje opgeboord)
Malossi 80cc
Malossi 80cc kop
Malossi nokkenas voor 80cc
Malossi multivar
Malossi membraan (in carburateur denk?)
Turbokit uitlaat (db killer er nog in)
Ontgrensde cdi
Rollen, vario, vsnaar en koppeling zijn allemaal nog goed, trekveren moeten wel ietsje zwaarder, maar die zijn niet van invloed op topsnelheid.
Hij rijd ongeveer zo; trekt redelijk hard door naar de 40kmpu, begint dan overtoeren te maken tot ongeveer 50/55kmpu, daar lijken ze een soort te verdwijnen, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. En dan gaat die dus door naar de top van 65 ongeveer.
Dus hierbij mijn vraag, zou dit niet veel harder kunnen gaan en weten jullie wat ik er nog aan kan doen?
Last edited: