Kymco Agility 50 start slecht elektrisch

wannacry

New Member
Dag scooteraars,

Vorige week heb ik een tweedehands Kymco Agility 50 gekocht die al een jaar stil heeft gestaan. Nu loopt deze goed en zonder problemen.

Echter, start deze slecht met de elektrische start vanaf een koude motor. Ik moet de startknop zo'n 20-30 seconden indrukken voordat de motor aanslaat. Een bijzonderheid: de eerste seconde dat ik klik, hoor ik de motor heel even aanslaan.

De accu heb ik uit mijn oude scooter (andere Kymco welke binnen enkele seconden startte) overgezet om dit probleem uit te sluiten.

Als ik de scooter met kickstart start, start deze na 2-3 keer trappen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

heb je het verhaal van Vyper gelezen?

daar droeg ik een mogelijke oplossing aan.
bij mijn Agility hielp het om de elektrische verbinding op de startmotor te ontroesten: ik had het nèt op tijd door: die begon al te roken van de hoge weerstand. Nu deze weer goed contact maakt, start dat ding als ik naar de knop "wijs"..
voor die tijd startte hij ook moeizaam met starthulp van een boosteraccu of een oude auto-accu die net van de lader af kwam, nu kan ik 'm een week laten staan en start ie zodra de knop contact maakt.
dus schuifstekkertje er af, roest van de platte aansluiting van de startmotor af halen, schuifstekkertje van binnen ook schoonkrabben, kruipolie of contactspray ertussen en weer aansluiten, evt. schuifstekker van tevoren iets toeknijpen kan ook helpen.
 
en?
nu ik je verhaal teruglees zie ik dat je 20-30 seconden je startknop ingedrukt kòn houden, mijn stekkerverbinding begon na 10 al te roken.. dus zó erg zal het bij jou niet zijn..
 
even een update over mijn onderzoek. startmotor aansluitingen losgehaald en met een roestborsteltje bewerkt. dit gaf geen resultaat. accu is ook helemaal goed 12+v in rust en 13,5+v met motor aan.

wat ik wel zag is dat mijn carburateur benzine lekt :sweatsmile:. deze is dus aan vervanging toe denk ik. morgen komt nieuwe carb binnen en zal ik deze installeren. zijn niet superduur gelukkig
 
ik kan niet begrijpen waarom 't een slechte accu zou moeten zijn. is nog geen twee jaar oud en komt uit een andere kymco die met deze accu altijd direct startte.

maar, toevallig ook een nieuwe accu besteld voor m'n andere scooter, dus mocht nieuwe carb geen oplossing zijn, kan ik dit nog altijd proberen.
 
Back
Top