This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

KVS Slangen.. DRINGEND!!!

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
hey

ik zit ff met een sne probleem...

Ik weet namelijk niet hoe ik mijn KVS slangen moet leggen... als ik deze 3 vragen weet dan snap k het voor de rest ook wel.


1. Op het slakhuis zitten 2 slangaansluitingen... waar gaat de bovenste naartoe?
2. Waar gaat de onderste naartoe?
3. Gaat het water dat náár de cilinder gaat direct vanuit het radje?


Alvast bedankt
 
1 bovenste gaat naar de aansluiting aan de zijkant van de cilinder

2 onderste komt vanaf de onderste aansluiting van de radiateur

3 nee, de onderste aansluiting van het radje gaat dus naar de onderste aansluiting van de pomp, de bovenste aansluiting van de pomp gaat naar de zijkant van de cilinder, de aansluiting vanaf de kop gaat weer naar de bovenste aansluiting van de radiateur.

duidelijk lijkt me
 
ja doormiddel van het opendraaien van de nippel ontsnapt de lucht in de cilinder, totdat er water uitkomt ja, afentoe ff doen, totdat er alleen maar water/kvs uitkomt.

gr
 
ja ok maar nu heb k een ander probleem... ik heb die nippel best vast gedraaid en er blijft kvas uitkomen... gewoon nog vaster draaien?? kben bang dat k me schroefdraad mol
 
hmm, niet verder vastdraaien dan vast. Dat is normaal gesproken niet nodig. ik zou zeggen; draai het nippeltje er eens helemaal uit en blaas eens door de fitting en maak het nippeltje schoon.

gr.
 
heb ik ook gehad, bij mij was er een stukje van de kop afgebroken waar die lek dus door kwam heb het toen met een hoop vloeibare pakking en dichte slangetjes enzow weten dicht te krijgen
 
ja ik heb zo'n nippeltje in me cilinderkop... bovenin schuin rechts van het midden...

Daar lekt nog steeds kvs uit als k m een tijdje laat draaien... kweet niet hoe t kan...
 
sluit (heel logisch) gewoon niet goed meer af.

je kan hem er gewoon uit halen en er (evt) een boutje indraaien(wel ff op de spoed letten) of gewoon een nieuwe nippel
 
wat FRANQ zegt over die automatische ontluchting is zo gek nog niet, maar helaas als je gaat rijden komt er druk op en gaat daar dus een vloeistofstroom lopen. opzich niet heel erg, maargoed. ff opendraaien hoor je gesis en dan weer dicht, ff rijden/pompje aan dan weer ff. Gewoon een paar keer doen dat is het goed. (en kvsdop ff eraf, maar alleen dat eraf en stationair draaien is niet voldoende.

gr.
 
meen je dat 8P
er zit anders geen verschil in de koelmethodes van die 2 blokken,
alleen loopt die anders. Elk lc blok moet je ontluchten.

als je het niet weet, zwijg je gewoon.