This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kvs reservoir

zippaz

Well-Known Member
-is het mogelijk om dat bakje te vervangen door bv een een 1/2 liter fles van frisdrank ofzo(zelf aansluitingen maken)
(wegens zicht @ zip sp)

-en hoe warm word de kvs in dat bakje dus tegen welke temp moet deze bestand zijn?

-ook evt van metaal te maken?

-iemand nog een paar eissen waaraan dit "bakje" moet voldoen?

alvast bedankt!

Van een fles lijkt me niet verstandig want dat is te dun en zal snel vervormen of verslappen. Ik heb mijn originele phantom kvs reservoirtje aangepast door er een extra tuutje op te maken. De overdruk wordt nog steeds door de dop weggespuugd. Als je niet zo'n dop hebt staat je hele kvs systeem onder druk na een tijdje rijden.

Koelvloeistof kan niet smelten, hooguit verdampen. Smelten is het overgaan van vaste naar vloeibare fase, koelvloeistof (de naam doet het al vermoeden) is al vloeibaar dus kan nooit smelten.

Originally posted by A-Bizar
Komt na mijn weten teveel druk op te staan als je niet zo'n spec. dop erop zet. Dus een fles word nix.

Boyd: na mijn weten verdamt koelvloeistof niet/of heel erg slecht.

Bij de temp die je scooter maakt niet nee, bij hogere temperaturen verdampt het heus wel.

Er zijn van die reservoirtjes voor LC PC's misschien is dat wat?

Zo'n ronde en best zachte fles maak je trouwens lastig slangpilaren aan vast dus dat lijkt me een gekloot van niks.

Last edited:

als je nu ff verteld wat je precies wil gaan doen dan kunnen wij er misschien wat meer mee

greetzzzz

bij een zip sp zit dat reservoir als je die handschoenenbak weg haalt in het zicht,

en ikwil dus een reservoir dat past tussen mijn voorkap en het beenschild...

Als je een aso grote rad hebt kun je ook wel zonder reservoir rijden (malossi style).

Een andere oplossing is misschien een reservoir van een Aerox, kenmerken: plat/laag/klein, moet wel ergens in voorkap passen. Alleen bijvullen word een klein probleem

Rox rad icm het reservoir van een aerox ook niet,
zelfs niet als je een stukje van het centrale ophangpunt
van je voorkap afzaagd wat jij hebt gedaan lieuwe.
Dan zal je bij jouw oplossing komen
een sf rad inbouwen met het bij behorende reservoir......

rox rad zonder reservoir en 5 cm slang met dop om te vullen was geen suc6 bij

rij nu met 2 pia rads in serie en wil ik graag zo houden

iemand de afmetingen dan van aerox of sf reservoir?

allemaal bedankt voor de replys..

Last edited: