kvs lekkage runner

struuk

Well-Known Member
hoi,

Mijn gilera runner uit '97 lekte altijd al wat koelvloeistof maar dit was steeds maar een klein beetje en nou de laatste tijd begint het steeds harder te lekken... En nu drupt het er best hard uit.

terwijl het motertje liep ben ik gaan kijken waar de lekkage vandaan kwam.

Zie ik dat er een gaatje in het carter zit.......precies onder de waterpomp.

hoort dit gaatje daar wel te zitten?
Ik verwacht dat het net als bij een auto is, dat het is voor de beluchting van het lager en dat de keerring ervan r.i.p. is.

zal ik dit gaatje afdichten met vloeibare pakking.

Of aan welke kant van het blok moet ik het los halen om erbij te komen?
koppelings of vliegwielkant? En zijn er nog verdere dingen waar ik op moet letten?
 
Advertisement - register to remove this

Dat gaatje zit in de meeste LC carters allemaal. net onder de middenbok bevesteging zeg maar.

dat betekent heel simpel dat je waterpomp kering lek is. dicht je dat gaatje dan gaan de keringen van je waterpomp lagers fungeren als kering voor het water. en dat vinden je lagers niet fijn.

dus eigelijk simpel gezecht blokje splitsen!
 
Back
Top