KVS lek en oliepomp ontluchten

ger69

SP 98 - SF3
Hoi,

Ik heb een probleem dat er nogsteeds lucht zit in me leidingen van me oliepomp. Ik heb de dunne slang die van me oliepomp naar de carburateur gaat gevuld en daarna gemonteerd. Daarna heb ik met een kruiskop schroevendraaier dat oliepomp schroefje een slag open gedaan en gewacht totdat er olie uit kwam en toen dicht gedraaid. Ik dacht ik ben nu klaar maar ik zie dat er allereerst geen olie loopt tussen de olie tank en de oliepomp (je ziet een klein beetje olie in de slang zitten maar is nog lang niet bij de pomp). Daarnaast blijkt dus ook dat er allemaal lucht in de leidingen zit..

[ir]http://i.imgur.com/0GQty.jpg[/ir]

Iemand een idee? De scooter heeft ongeveer nu in het totaal 30 seconde aangeweest, dat omdat er koeilvloeistof lekt waar ik nu op kom :)

[ir]http://i.imgur.com/d6Fp0.jpg[/ir]

Allereerst, zit deze dunne slang zo goed gemonteerd? (ik heb gestart met dop van reservoir af om te ontluchten). Hij gaat dus van de cilinderkop naar de kant van de ontsteking waar hij een hoek maakt van 90 graden met de KVS slang.

Waarvoor dient dit en is het goed gemonteerd?

Daarnaast lekt hij ergens aangezien er KVS druppelt. Hij is namelijk aan de onderkant van de cilinder helemaal nat en de KVS druppelt op de uitlaat. Lijkt met sterk dat het de koppakking is, slangklem niet goed vast? Ook kwam ik er niet uit hoeveel KVS je in het reservoir moet doen aangezien dat nergens staat aangegeven! Koppakking is net nieuw en volgens goed gemonteerd als ik het moet geloven ;)

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je met lastiger met monteren?

waar zit de moeilijkheid en wat zijn de voordelen van het nieuwe type handvaten met gaskabel in vergelijking met de oude types?

Ik denk als het toch alles aan het vervangen ben moet worden wil ik het in een keer goed doen! :)
 
de oude type zit met een schuifsysteem , hierbij moet je de binnenkabel schuiven draai je met een schroefje vast , is een kutsysteem en is vaak ook gammel.

het nieuwere type handvat is met een nippel die je er zo ook in haakt ..
 
Dat dacht ik ook al, snap niet waarom mensen er dan nog een monteren :P

In iedergeval bedankt. Ik ga de gaskabel bestellen bestellen als de temperaturen weer boven nul komen!

Allerlaatste vraagje hier. Ik heb een RMS achterveer (qua uiterlijk heeft het wel wat weg van een RS24) alleen deze is erg stug. Ik heb al flink gezocht naar een handleiding of dergelijke want de veer is gewoon keihard! Zit geen beweging in.

Moet je er dan gas instoppen of aan die stel moer draaien die erop zitten? Hoe gaat dit in zijn werk?

Gaat om deze veer dus:
[ir]http://www.jrmotoren.nl/images/ag-410050.jpg[/ir]
 
Bedoel je dit?

[ir]http://i.imgur.com/ujf5k.png[/ir]
Hieraan kan je volgensmij draaien met een bijbehorende tang. Koos even deze foto aangezien er geen betere foto op internet staat.


Of bedoel je dat rode ''schroefje'' bovenop wat op de foto van de RMS veer te zien is?
 
Ik zie 2 ringen boven de spiraal vering. Ik denk dat de bedoeling is de bovenste ring naar boven te draaien op de gewenste hoogte en daarna de onderste weer tegen de bovenste ring te draaien om hem zo stugger te maken?
 
Last edited:
Prima, ik ga even zo'n sleutel regelen binnenkort.

Dit topic kan voor nu dicht. Ik wacht totdat de temperaturen weer aardig wat boven nul komen want hier in deze temperatuur eraan werken is geen pretje in een niet-geisoleeerde garage :)

Thanks Melf ;)
 
Back
Top