KUT mijn krukaslagers zijn vandaag overleden!!!!

  • Thread starter Thread starter porsche928s4
  • Start date Start date
P

porsche928s4

Guest
Dit is echt kut, nu moet ik elke dag op de fiets naar het werk. Ik ben van plan om binnenkort ff nieuwe te halen maar van welk merk moet ik ze nemen en wat gaan die kosten.Ik had nu skf lagers.

------------------
Gilera Stalker 70 evo-for race met giannelli rs demper-21 mm dell carb-toppeformance krukas-topperformance-cdi-topperformance membraan- polini vario-polini evo 2g koppeling- polini v-snaar, mallossi powerfilter, mallossi 21 mm recht spruitstuk-MVT toerenteller/temp.meter
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by porsche928s4:
Dit is echt kut, nu moet ik elke dag op de fiets naar het werk. Ik ben van plan om binnenkort ff nieuwe te halen maar van welk merk moet ik ze nemen en wat gaan die kosten.Ik had nu skf lagers.

Gewoon "Malossi" SKF lager 50,- p-stuk ofzo. Kun je niet met je auto naar je werk?

Joor 924S
 
He een vriend van me was laatst aan het rijden en ineens sloeg hij af. Na even wachten probeerden we zn kickstarter, en jawel hoor, het leek wel alsof de zuiger lekker tegen die cilinderwand aan het slijten was. Toen we de cilinder er af hadden zagen we dat er niks aan de hand was met de cilinder. We denken nu dat het lagers zijn. Maar hoe wist jij dat het de lagers waren?? En wat gebeurt er als je krukas keringen kapot zijn??
 
Originally posted by Hugo:
He een vriend van me was laatst aan het rijden en ineens sloeg hij af. Na even wachten probeerden we zn kickstarter, en jawel hoor, het leek wel alsof de zuiger lekker tegen die cilinderwand aan het slijten was. Toen we de cilinder er af hadden zagen we dat er niks aan de hand was met de cilinder. We denken nu dat het lagers zijn. Maar hoe wist jij dat het de lagers waren?? En wat gebeurt er als je krukas keringen kapot zijn??

Licht ratelen bij kapotte krukaslagers...

Vaak is er dan ook speling te voelen aan de vario, of de ontstekingkant...

Als je keerringen eruit liggen, heb je geen carterdruk meer, en krijg je hem sowieso nooit meer gestart...

Greetz.
 
Originally posted by Hugo:
We denken nu dat het lagers zijn. Maar hoe wist jij dat het de lagers waren?? En wat gebeurt er als je krukas keringen kapot zijn??

Zo te horen zijn dat inderdaad de lagers. Kick even voorzichtig zonder cilinder (en zuiger). Als je je lagers gaat vervangen moet je de keringen toch vervangen...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Juist, als de hele handel behoorlijk heet wordt (en uitzet) ben je wel blij met een beetje speling...

Greetz.


Ja, is wel gunstig als je hoge toeren draait. Maar ik denk dat C3 voldoende is.
 
Originally posted by Prozhen:
Ja, is wel gunstig als je hoge toeren draait. Maar ik denk dat C3 voldoende is.

Is ook goed, alleen volgens mij is C4 de nieuwe hype
smile.gif
...

Maat van me heeft binnenkort Evo70 + Evo-krukas + C4-lagers + RacingII onder z'n Aerox, we zullen zien...

Greetz.
 
Toch denk ik dat het ding best vooruit wil
smile.gif
... Zal 5 augustus wel aanwezig zijn op de meeting (als het spul dan nog heel is)...

Greetz.
 
Ik was laatst ook aan het rijden , hoor ik opeens een hard ratelend geluid (het leek net of iets aanliep) uit me carter. Ik stop kick effe een paar keer zonder contact en daarna kick ik op contact en hij start weer. Even later gebeurt me weer hetzelfde dit keer kon ik het niet verhelpen. Ik rijdt dus rustig verder begint hij opeens te stotteren, ik zet hem hem uit probeer te kicken. Doet hij het niet meer en na een paar keer kicken krijg ik me kickstart niet meer omlaag. Toen heb ik alle vario-zooi eruit gehaald en weer erin gezet. Ik wil kicken heb ik bijna geen compressie meer. Kan het zijn dat mijn krukaslagertjes kapot zijn??Een vastloper lijkt me sterk , omdat ik niet echt hard reed op het moment dat hij begon te stotteren.
 
Vastlopen heeft niet echt verband met hard rijden op dat moment, ik denk dus toch dat er iets goed kapot is, check cilinder + lagers...

Greetz.
 
Ik heb het SKF lagerboek eens opengeslagen, en de gewone SKF 6304 lagers zijn ontworpen tot een toerental van 16000 rpm met oliesmering.

Die C3's zouden dus goed moeten zijn, al heb ik al van veel trammelant met die dingen gehoord.

Ik heb ook C3 10-balls trouwens... nog steeds geen problemen, en dat met 14000+ rpm.

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's.
 
Back
Top