KS9 Minardi F1 Replica

Ratcha

KS 9 Minardi F1 Replica
Op 19 juli 2002 was ik jarig en “kreeg” ik een Kymco Super 9 Air Sport Race voor mijn verjaardag. Kreeg wil hier zeggen dat mijn ouders een stuk betaalden en ik de rest zelf moest terugbetalen. Ik helemaal blij met mijn scooter en dus de volgende dag er lekker op rijden. Na 3 bochten ging het al fout en ging ik onderuit. Meteen grote krassen op mijn net nieuwe scooter en ik balend naar huis. Na een tijdje hiermee rondgereden te hebben besloot ik om alle stickers van mijn scooter af te halen en hem opnieuw te spuiten. Dat spuiten ging wel aardig en ik besloot om de gele onderkap ook meteen maar zwart te maken. Het spuiten was redelijk gelukt en de krassen waren weg, maar toch was ik niet tevreden. Ik vond mijn scooter erg kaal en saai. Dus begon ik na te denken over een mooi design op mijn scooter. Iemand die ik ken kreeg toen de Jaguar uitvoering van de Yamaha Aerox. Ik vond die er heel erg mooi uitzien en toen kwam ik op het idee om een Minardi Replica te maken. In de eerste plaats omdat mijn scooter toch al voor het grootste gedeelte zwart was en de Minardi dat ook is. En in de tweede plaats omdat de enigste Nederlander in de Formule 1, Jos Verstappen, ook in diezelfde Minardi rijdt.
Maar bij zo'n mooie race-look hoort natuurlijk ook een beetje snelheid, dus zal ik ook m'n setup een beetje aan moeten passen ;).
Zo gezegd zo gedaan dacht ik, dus ik ga naar de dealer en zeg dat ik een leuk uitlaatje onder m'n Super 9 wil hebben en wat krijg ik tot mijn verbazing te horen?! Er is NOG geen andere uitlaat voor mijn scooter te verkrijgen... Maar na lang zoeken op internet heb ik toch nog iets kunnen vinden: een Technigas Next. Ik lees overal dat de kwaliteit niet echt goed is, maar ja ik moet toch ergens beginnen...
ks9_02_04_2003_uitlaat.jpg


M'n scooter ziet er nu errug gaar uit:

ks9_02_04_2003_voorkant.jpg

ks9_02_04_2003_zijkant.jpg


En heeft de volgende setup:

Standaard cilinder 49,9cc
Malossi Multivar Vario
Dell'Orto 17,5mm Carburateur
Gele Malossi Drukveer
Groene Malossi Trekveertjes
5,1 gram rollen
Technigas Next Carbon uitlaat verder nog niets veranderd.

Ik ga in de zomervakantie (bijna dus... ;) ) een Malossi Sport 70cc kopen om ff mee te beginnen.

Als iemand nog tips heeft voor mijn setup hoor ik dat graag, ik ben namelijk nog niet zo ervaren op het gebied van opvoeren...

Het uiterlijk van mijn scooter moet ongeveer zo worden:

project.gif

project_front.gif


Zodra ik wat verdere vorderingen heb zet ik ze meteen online...

Laterzzz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

het schiet al aardig op hoor (alleen een klein beetje anders...)binnenkort komen ff de nieuwe foto's
 
hmmmz ja ik weet het maar ja ik laat hem nou ff zo voorlopig. Er zitten toch al een hoop trust stickers op en European Aviation staat nog steeds groot op de achtervleugel :)
 
ik heb geen idee wat voor blok het is ik weet alleen dat ik er heel weinig spullen voor kan vinden... :(
 
kijk dit vind ik nou nog eens een gaaf project

maak van een onbekende scooter een mooi en snel iets.

Mare wat voor kleur worden de velgen
 
tussen de verschillende kymco's zitten volgens mij ook nog verschillen. Als ik overal op internet kijk zoals bij scootparts, 50cc, etc. Dan staat er maar heel af en toe iets tussen wat op een super 9 past. Ook als ik hier naar de dealer toe ga en vraag welke uitlaten er bijv. zijn voor mijn scoot dan zegt hij geen enkele.
 
Update

Hier ff een update van hoe de scooter er nu uitziet:

04s.jpg

03s.jpg

08s.jpg

10s.jpg

07s.jpg

19s.jpg


begint er aardig uit te zien toch? Nog ff de velgjes rood en nog een paar stickertjes en dan ga ik hem motorisch "opknappen"
 
Last edited:
origineel lijkt het wel een ditech wannabee 8P

Je bent hem mooi aan't restylen dude ;)
Doe alleen nog iets aan die achterlijk grote filter. Dan zal styling nog mooier uitkomen ;)
 
Ja ik heb een rode doppler powerfilter in bestelling want achterlijke grote ding ziet er idd niet uit

[edit]m'n voorspatbordje is kapot, dus ik ben aan 't sparen voor een nieuwe, die wordt idd wit met een rode streep[/edit]
 
Back
Top