This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kruluitlaat, verbruik??

Noob (MBK)

Well-Known Member
Ik zal beginne mee te zegge dak echt ver nix van brommers ken.
Logischerwijze dacht ik dat als je een kruluitlaat plaatst of je prop eruithaalt dat je dan minder zou verbruiken.
Aangezien die dan minder vermogenverlies heeft.
Is dit waar ofniet??

Alvast bedankt
 
ja en nee..

een "krul" uitlaat (stomme benaming eigenlijk) zal als het een goeie expansieuitlaat is de normaler wijze verspilde gassen gedeeltelijk hergebruiken /terugdrukken de cilinder in , dan zou je denken dat je minder verbruikt , MAAR , je verhoogd het vermogen , het toerental word hoger dus maak je ook meer slagen per minuut , is dus in dezelfde tijd weer meer mengsle nodig , dus al met al ben je weinig zuiniger waarschijnlijk..

een std uitlaat begrensd of onbegrensd maakt ook nog uit , en tussen snelle en snelle uitlaten zit ook nog verschil...

onbegrensd std of een snelle uitlaat zit iig weinig verschil in..
 
Wat je eigenlijk zegt is da em meer toeren gaat hale dan gaat em rapper rijde?
Is er dan geen systeem waardoor hij minder verbuikt en niet veel rapper rijdt. (anders moek em opnieuw afstelle aangezien de flikke mega veel aan't school staan)
 
Er is geen systeem dat je minder verbruikt en een klein beetje sneller gaat. Je zult dan gewoon een 4-takt oid moeten nemen wil je een extreem laag verbruik.

Verder is het wel handig als je hier even de msn-modus uitzet, en gewoon normaal nederlands/belgisch typt. Het is zo namelijk echt geen lezen. (gaat vooral over jouw laatste zin)
 

Jouw verhaal klopt niet helemaal. Je vergeet dat een expansie uitlaat niet alleen gassen reflecteert, maar ook onderdruk creëert. Ook al blijft het toerental gelijk, zelfs dan zal je nog zien dat het verbruik en vermogen toe neemt. In het gunstigste geval blijft het rendement gelijk.