Krukas met een rubberen hamer erin geslagen

Ik heb mijn krukas met een rubbere hamer en een krukas moer erin geslagen, dus ik wou even navragen of dit goed zal zijn. Ik had het begin stukje met een krukas trekker gedaan maar die was niet lang genoeg. Dus hij zit er wel recht in En ik wou weten of de krukas snel kapotgaat want een een paar tikken met een hamer kan hij wel hebben toch aangezien ik hem er steeds niet in kreeg en er best vaak uit heb getikt en daar best hard voor moest slaan
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mijn krukas met een rubbere hamer en een krukas moer erin geslagen, dus ik wou even navragen of dit goed zal zijn. Ik had het begin stukje met een krukas trekker gedaan maar die was niet lang genoeg. Dus hij zit er wel recht in En ik wou weten of de krukas snel kapotgaat want een een paar tikken met een hamer kan hij wel hebben toch aangezien ik hem er steeds niet in kreeg en er best vaak uit heb getikt en daar best hard voor moest slaan

Een krukas is oersterk en gaat over het algemeen echt niet stuk met hamer tikken erop. Hamer tikken moeten natuurlijk wel in axiale richting zijn en niet radiaal. Ik zou me eerder zorgen maken over het lager. Die is daar juist slecht tegen bestendig.

Maar ik zie dat je nu onderhand al weet ik hoeveel topics opent over krukassen enal. Ga je om elke ding nu een topic openen? Hou ze centraal.
 
Normaal gooi je de krukas 24 uur in de vriezer , zodat deze krimpt.
Ja weet ik
Een krukas is oersterk en gaat over het algemeen echt niet stuk met hamer tikken erop. Hamer tikken moeten natuurlijk wel in axiale richting zijn en niet radiaal. Ik zou me eerder zorgen maken over het lager. Die is daar juist slecht tegen bestendig.

Maar ik zie dat je nu onderhand al weet ik hoeveel topics opent over krukassen enal. Ga je om elke ding nu een topic openen? Hou ze centraal.
met die topics gegrijp ik, had ook gewoon de search kunnen gebruiken. Maar ik had de lagers gecontroleerd en er leek geen speling op te zitten, kan ik dat nog beter controlen als de krukas er al in zit?
 
Kun je niet beter een fiets kopen?
Nou zul je met een rubberen hamer niet gek veel schade aanrichten, maar het bestaat niet dat je die krukas nog soepel draaiend in je blok krijgt.
Ik kan goed begrijpen hoe frustrerend het is als je een krukas wil monteren en het lukt niet zoals op de filmpjes. Maar leg het ff weg, trek een fles bier open of probeer het de volgende avond gewoon ff opnieuw.

KIjk maakt mij verder geen reet uit hoe jij je krukas monteert maar als je het sloopt blijft het toch kut. En ik kn het weten want heb al.genoeg gesloopt
 
Kun je niet beter een fiets kopen?
Nou zul je met een rubberen hamer niet gek veel schade aanrichten, maar het bestaat niet dat je die krukas nog soepel draaiend in je blok krijgt.
Ik kan goed begrijpen hoe frustrerend het is als je een krukas wil monteren en het lukt niet zoals op de filmpjes. Maar leg het ff weg, trek een fles bier open of probeer het de volgende avond gewoon ff opnieuw.

KIjk maakt mij verder geen reet uit hoe jij je krukas monteert maar als je het sloopt blijft het toch kut. En ik kn het weten want heb al.genoeg gesloopt
Ik heb de krukas gecentreerd en hij draait heel soepel, als ik hem zacht draai dan draait hij 4 keer rond dus ik denk dat het wel goed zit, volgende keer zal ik het zeker anders doen want dan loop ik veel minder risico
 
Heb jij er wel problemen meegemaakt op deze manier?
Tot nu toe merk ik niks ik heb hem vandaag gereden en carb beetje afgesteld maar ik zou het niet doen als ik jou was, want het is wel een risico dat de hele zooi aan de soep loopt en die van mij zat er al half ik en toen ging ik hem erin slaan dus die van mij ging er recht in. Gewoon de koud warm techniek gebruiken dan loop je veel minder risico
 
Ieder zijn eigen manier, ik heb al zeker meer dan 50+ krukasssen op deze manier gemonteerd. Nog nooit geen enkel draad dol gedraait. Weet je hoe?

Omdat je op deze manier gewoon je tijd moet nemen en zeker niet als idioot op een stuk draaien. Je moet de spanning op een vergelijken manier verspreiden door de bouten links en rechts kruising aandraaien.

Maar goed mensen zoals jullie weeten zeker ook niet wanneer iets "handvast" is en draaien alles naar de kloten...
Post automatically merged:

Als je niet te gek doet kan je het prima gebruiken om de boel bij elkaar te trekken.

Denk dat sommige mensen geen gevoel hebben van iets vast draaien en weten wanner ze moeten stoppen...
Post automatically merged:

Zeker waar.
Denk dat jij hier de grootste beunhaas bent aan je topics te zien..
 
Last edited:
Back
Top