krukas draait stroef

Advertisement - register to remove this

krukas 2 uur in de vriezer in een zak.grote carter op het gasstel leggen en verwarmen totdat je hem nie meer kan aanraken en als je er wat water opgooit het gelijk eraf spat of begint te koken.dan pak ik een oude krukas met lager er nog op en schuif ik daar mijn nieuwe lager op en plak ze net op het uiterste randje aan elkaar vast met wat tape.zodat het nieuwe lager mooi recht op die oude krukas blijft zitten.als het carter warm genoeg is kan je het nieuwe lager er zo mooi recht inzetten en hoef je er niet op te slaan.ff wachten totdat het carter wat is afgekoelt,tape lospeuteren en oude as eruit halen.eventueel carter nog ff verwarmen op gasstel,krukas uit de vriezer pakken en er zo in laten glijden.kleine carter lager er net zo in zetten.silliconen pakking op je grote carterdeel doen,niet te veel.kleine carter nog ff verwarmen tot 90 graden,zodat het lager er nog mooi in blijft zitten.laat kleine carter over krukas zakken en geef eventueel het kleine carter een paar klappen met een kunsstof hamer.bouten erin en kruiselings aandraaien maar en je blok is dicht.als het goed is draait je krukas nu al gewoon soepel.geef op beide kanten ff een tik,wel moeren op as draaien en je kan eventueel met een voelermaatje kijken of tussen de beide wangen en carters ff veel speling zit.keeringen erin en klaar is kees.
 
D@ve said:
Als jij je lagers zo hebt gemonteerd als dat er op die debiele site staat dan hoop ik voor je dat je je krukas niet gewoon lompweg krom geslagen hebt.... Dan kan je centreren/spanningsvrij maken tot je een ons weegt...


haha, respect voor je geweldige reactie :D

toch deed ik het de vorige keren ook zo, je kan vast wel jou taktiek hier even toelichten ;)

Ruud..
 
Back
Top