Kromme voorvork en los beenschild.

F12-Racr

Well-Known Member
Ik hou het kort.

Ik ben net op school tegen een stalen hek aangeknald, met iets van 20-30 kmh. Stuurkappen liggen er half af, koppelingshuis liep aan en mn voorvork krom :L

Koppeling is inmiddels verholpen en stuurkapjes boeien niet omdat er een sportstuur op komt. Ik zit nu nog alleen met een kromme voorvork en een los beenschild.


De voorvork is niet zozeer krom. Ik zou eerder zeggen dat de clamp mn stuur iets heeft verschoven, dat is toch mogelijk? De vork voor lijkt me goed intact. Dus gewoon de clamp bijstellen?
En mn beenschild is nu ook goed los van het frame, maar kapjes zijn wel te verhelpen.


Hoe doe ik het met mn voorvork en beenschild?

PS: Je hoeft me niet te vertellen hoe @)$*@2 dom ik ben want dat weet ik onderhand zelf wel..
 
Advertisement - register to remove this

Stuurkappen liggen er half af, koppelingshuis liep aan en mn voorvork krom :L

...

De voorvork is niet zozeer krom.


nja wat is je vraag iegenlijk?

Als je vorkpoten daadwerkelijk krom staan tenopzichte van de scooter moet je even bekijken of het enkel de poten zijn, enkel het T stuk of beide.

Dan gewoon hetgeen wat krom is vervangen en voila.
 
nja wat is je vraag iegenlijk?

Als je vorkpoten daadwerkelijk krom staan tenopzichte van de scooter moet je even bekijken of het enkel de poten zijn, enkel het T stuk of beide.

Dan gewoon hetgeen wat krom is vervangen en voila.

Als ik het gewoon zo bekijk lijkt me het stuurtje gewoon krom.
Ik zie niet aan de poten dat ze scheef zijn, die zijn gewoon lekker recht.
Bij het sturen merk ik ook niks, stuurslot doet het ook nog steeds, dus gewoon clamp?
 
Ik heb geen F12, maar over het algemeen moet er heel wat gebeuren om de poten krom te krijgen, en vaak merk je dat ook aan het veren van de poten (Stroef/slecht uitveren).


En het is alleen handig tegen diefstal van je voorkap, maar ik zie ze bij mijn NRG ook niet zo snel een kap eraf halen, denk dat ze meteen de hele scooter meenemen.

Moet toch ff zeggen dat je dom bent ;) (Geintje hoor, iedereen maakt fouten/foutjes).
 
Ik heb geen F12, maar over het algemeen moet er heel wat gebeuren om de poten krom te krijgen, en vaak merk je dat ook aan het veren van de poten (Stroef/slecht uitveren).


En het is alleen handig tegen diefstal van je voorkap, maar ik zie ze bij mijn NRG ook niet zo snel een kap eraf halen, denk dat ze meteen de hele scooter meenemen.

Moet toch ff zeggen dat je dom bent ;) (Geintje hoor, iedereen maakt fouten/foutjes).
Hoezo dom?
Anyway, voor en achterkap met achterkapje kan niet gejat worden, evenals de buddy enz.. iig niet makkelijk :p
Bij aerox een paar schroefjes en zitten los :p.

Mja, het zal de stuur wel zijn. Er komt toch een sportstuurtje op :)
Dan wel ff fietstellertje halen.
 
Dus hij trekt niet naar un kant als je onder t rijden het stuur los laat?
en als je tege un hekje aan bots, zal niet meteen je hele vork krom zijn, maargoed, ik weet niet hoe hard je ertegenaan bent geknald.als je geen problemen hebt met sturen of naar een kant trekken iod, dan zal die wss niet krom zijn, eh.

En met hoe hard bedoel ik niet 20 á 30 km/h, maar met hard bedoel ik, hoe je t hek hebt geraakt en of de klap groot was.
 
Dus hij trekt niet naar un kant als je onder t rijden het stuur los laat?
en als je tege un hekje aan bots, zal niet meteen je hele vork krom zijn, maargoed, ik weet niet hoe hard je ertegenaan bent geknald.als je geen problemen hebt met sturen of naar een kant trekken iod, dan zal die wss niet krom zijn, eh.

En met hoe hard bedoel ik niet 20 á 30 km/h, maar met hard bedoel ik, hoe je t hek hebt geraakt en of de klap groot was.

Nja, hij trekt wel naar een kant ja, dus kromme voorvork dus..
Is dit niet bij te stellen? Of word dit echt een nieuwe?
Ik voel em wel anders sturen dus..
 
ik denk dat als je voorvork krom is en je dat merkt dat je dit beter kunt vervangen...

maar ja ik ben met mijn voorvork ook een keer tegen een bord wat midde op de weg stond aangeknalt en een keer tegen een auto :D maarja ik kon ook niet goed zien of hij scheef was, hij stuurde wel nog 'tzelfde maar trekt als ik zonder handen rij evengoed nog een beetje naar rechts...

ik rij er nu nog steeds mee, verder nooit problemen mee gehad oid..
 
Back
Top