Volgens mij klopt er iets niet aan dit verhaal.heb geprobeerd alles op tijd te zetten. MAW, nokkenas tandwiel streepje naar boven, magneet 2 (T) boven de pickup want dan staat de zuiger op tdc
Ik heb de cilinder vervangen, toen heb ik de zuiger tdc gezet en gekeken hoe het vliegwiel stond (die stond perfect boven de pickup met een soort stripje erop), daarna kop erop, streep naar boven op nokkenas tandwiel en de ketting erover heen gelegd, vliegwiel stond nog steeds goed. Zover ik weet is het een wasted spark systeem, dat heb ik al eerder gehad op een crossmotor. Hij startte net trouwens wel ff maar met veel moeite.Hoe weet je of de zuiger op TDC staat als je de bougie er niet uit gehad hebt?
Volgens mij klopt er iets niet aan dit verhaal.
Ja ik heb benzine in de vlotterbak en ik heb een vonk. Hij startte net wel en na aan de stationair schroef gedraaid te hebben bleef die lopen en de gasreactie was goed. Ik moest wel 30x kicken en goed getimed gas geven voordat die aansloeg. Ik ben van een onbekende sproeier naar 82 gegaan, ik denk dat die sproeier die erin zat 78/80 was.Werkt de choke , heb je benzine in de vlotterkamer , heb je een vonk ? Heb je ook de sproeier vergroot nu je meer cc hebt.
En ik zou ook even nakijken wat Sparky aan haalde , staat de zuiger op top , meestal is de pickup iets vroeger , en regelt de cdi het tijdstip aan de hand van een ontstekings curve , aan de hand van het toerental
Hoe kan ik dat testen?Je zou nog even de choke kunnen testen of die goed werkt.
Ik heb een piaggio 4t 2v blok (piaggio fly 2007), kleppen staan op 0,1 inlaat en 0,15 uitlaat, net zoals word aangegeven dat ze gesteld moeten worden. Acceleratie pomp zou ik kunnen proberen "weg" te halen en kijken wat die doet, maar eigenlijk moet die natuurlijk gewoon goed starten warm of koud en ik wil niet graag een omweg maken. Ik heb in het vario deksel ook geen pickup zitten.Op hoeveel heb je de kleppen gesteld? Dit is toch ook een gy6 ?, ik heb m'n kleppen op 0,1 staan beide . En hoofdsproeier 85 .
Loopt en start hier prima op , ook na veel proberen met div sproeiers . Als hij koud is start hij in èèn keer zonder gas geven , als hij warm is moet ik iets gas geven , anders heeft hij ook moeite . Ook is bij mij is de acceleratie pomp nog gewoon werkend , ik lees dat ander hem vastzetten met een tie-wrap . Hoe is dat bij jou carb? Anders zou je eens kunnen proberen hem buiten spel te zetten zodat hij niet inspuit als hij warm is.
Heb je in het variodeksel een pickup zitten op je koppeling bel ? Deze regelt je snelheid doormiddel van een nokje op de bel.
Ik snap wat je bedoelt maar als ik niet aan het gas draai of hem open hou als ik probeer te starten dan zou die toch wel aan moeten slaan dan. Als die warm is slaat die echt bijna nooit aan. En met een kleinere sproeier deed die het ook zeer slecht qua starten.Dat bedoelde ik ook met de acceleratie pomp , ik heb hem ook gewoon goed werkend erop gelaten. Maar als hij warm is , en je draait aan het gas , krijgt die extra ingespoten , als dan de hoofd sproeier aan de grote kant is , zou dat dubbelop wezen.
Ga ik proberen. Bobine zit natuurlijk in de CDI gebouwd, dus dan zou er een nieuwe cdi moeten komen.Daar heb je in theorie gelijk aan. Waar ik ook aan zit te denken is : Koud start hij goed , als hij warm is minder , als je nu eens als hij warm is je vonk test van de bobine , je kan dat met een reserve bougie doen , hoef je hem er niet uit te halen , alleen de dop wisselen , het wil wel eens gebeuren dat een bobine als hij warm wordt minder vonkt , door het uitzetten van de windingen , en dan sluiting maakt.