Mijn gietijzeren 70cc heeft een kleine warmloper gehad en er zitten nu krassen in mijn cilinder die niet diep zijn, dus ik vroeg mij af of ik die krasjes eruit kan schuren met schuurpapier en welke korrel ik dan nodig heb
Als je materiaal uit de cilinderwand schuurt , creëer je , hoe klein ook , ( je slijpt op één plek materiaal weg) een doorgang langs de zuigerveren , die niet afgedicht wordt , door de veren .
Je zou de cilinder kunnen honen , of slijpen en honen , en een overmaat zuiger monteren . Maar of die kosten opwegen tegen een nieuwe set betwijfel ik. Je zou de gok kunnen nemen , door niet de krassen eruit te schuren , alleen de randen glad te maken , met heel fijn schuur papier .
Als je materiaal uit de cilinderwand schuurt , creëer je , hoe klein ook , ( je slijpt op één plek materiaal weg) een doorgang langs de zuigerveren , die niet afgedicht wordt , door de veren .
Je zou de cilinder kunnen honen , of slijpen en honen , en een overmaat zuiger monteren . Maar of die kosten opwegen tegen een nieuwe set betwijfel ik. Je zou de gok kunnen nemen , door niet de krassen eruit te schuren , alleen de randen glad te maken , met heel fijn schuur papier .
Er is waarschijnlijk ook aluminium op de cilinderwand gekomen, hij loopt wel. Kan ik niet met de bekrassingen meeschuren zodat er nieuwe in komen aangezien deze eruit zijn. gewoon met een ruwe korrel en dan heel licht schuren zodat er nauwelijks aluminium af gaat
Er hoort sowieso geen aluminium op de cilinderwand , en ruwe korrel zou ik helemaal niet aan beginnen . Maar zie dat je in je andere topic hier al advies over hebt gehad .
Post automatically merged:
Heb dit andere topic ook pas daarnet gezien @Telefonica2.
Er hoort sowieso geen aluminium op de cilinderwand , en ruwe korrel zou ik helemaal niet aan beginnen . Maar zie dat je in je andere topic hier al advies over hebt gehad .
deze jongen is zeer vermoeiend.. telkens topics openen om t zelfde. Heeft ook geen idee wat hij aan t doen is. @beunhaas101. Breng t geheel naar een monteur oid.
deze jongen is zeer vermoeiend.. telkens topics openen om t zelfde. Heeft ook geen idee wat hij aan t doen is. @beunhaas101. Breng t geheel naar een monteur oid.
Vorige topic ging over of ik een overmaat zuiger nodig heb deze gaat over het schuren aangezien ik daar best vaag advies kreeg heb ik een specifieker topic gemaakt om beter advies te krijgen
Post automatically merged:
Ik zet de zooi wel gewoon in elkaar met nieuwe zuigerveren aangezien schuren dus niet helpt, honen is ook lastig omdat er geen grotere zuigers te koop zijn voor deze cilinder ookal bestaan ze wel