diepe krassen op zijkant

anaiswle

New Member
Hi iedereen

Ik kan wel balen, zonet stilstaand (jawel…) gevallen met mijn Vespa Primavera 50cc toen ik hem wou verplaatsen om te kuisen. Ik verloor mijn evenwicht en hij is dus op zijn zijkant gevallen.

Iemand die weet hoe ik deze lelijke krassen kan wegwerken? Het zijn er best wel veel en super zichtbaar op mijn brommer door de lichte kleur :(. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar velen zeggen vanalles verschillend dus wil ik gewoon weten of er een oplossing is, zoja: welke?

PS: de rechter twee stoppen stonden er helaas al op doordat iemand er ooit is tegengestelden (pas later opgemerkt, niemand had dat gemeld natuurlijk…)
 

Attachments

  • E7A4BFBE-352D-469A-9FBB-73E2CBC749A2.jpeg
    E7A4BFBE-352D-469A-9FBB-73E2CBC749A2.jpeg
    65.6 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Hoe kan ik dit doen? Moet ik dan heel de vespa overspuiten en kunnen ze dat in deze kleur? (Mintgroen). En wat zijn de prijzen? Sorry voor de vele vragen… Zou toch graag een idee hebben want ik ga morgen naar de vespa shop
 
De beun oplossing zou zijn om het met een lakstiftje van 5 euro te doen. Maar je blijft het dan natuurlijk wel nogsteeds zien. al helemaal omdat er ook deukjes in zitten die opgevuld moeten worden
 
Of er een grappige/coole sticker erover plakken.

Een paar weken terug is me ook zoiets stoms gebeurd, met het dichttrekken van de garagepoort.
De strap die aan de poort zit is met zijn bevestiging langs mijn, in kleur gespoten, topkoffer geschuurd.
Resultaat een heel diepe vertikale kras van wel 10cm, ik zat eraan te denken om er een sticker overheen te plakken moet echter nog iets geschikts vinden.
 
Beter naar een Auto Spuiterij / schade bedrijf gaan , Vespa Dealer zit er tussen , en verdiend er aan voor nix doen .
Dat is een Aparte kleur , word strak maken, en geheel over spuiten , ik schat dat je 4 a 500,00 kwijt ben.
Die aanbeveling van de spuiterij, ben ik het helemaal mee eens.
Maar dat hoeft echt geen 400,- te kosten, voor 1 spatbord spuiten.
Is geen speciale lak, kleur maken ze aan en er hoeven geen 3 blanke lagen overheen.

En als een ' handige Harry ' het schuren en plamuren voor je doet, is het nog goedkoper =p
 
Die aanbeveling van de spuiterij, ben ik het helemaal mee eens.
Maar dat hoeft echt geen 400,- te kosten, voor 1 spatbord spuiten.
Is geen speciale lak, kleur maken ze aan en er hoeven geen 3 blanke lagen overheen.

En als een ' handige Harry ' het schuren en plamuren voor je doet, is het nog goedkoper =p
Dan ben jij een Expert ,,, pas geleden stond mijn Audi A3 netjes in het Parkeervak , buurmeisje fietste er langs tussen 2 geparkeerde auto`s door, en raakte met haar fietshandremmetje het portier , kras er in ... 1000,00 Schade ... hersteld door Audi Dealer.
 
Dan ben jij een Expert ,,, pas geleden stond mijn Audi A3 netjes in het Parkeervak , buurmeisje fietste er langs tussen 2 geparkeerde auto`s door, en raakte met haar fietshandremmetje het portier , kras er in ... 1000,00 Schade ... hersteld door Audi Dealer.
Metallic lak ?
Post automatically merged:

even een voorbeeldje erbij gepakt.


Andere sites zullen een gelijkwaardig bedrag noemen. Veel goedkoper zou het iedergeval niet zijn. Behalve als je zelf de kap er vanaf haalt en hem zelf voorbereid zodat hij alleen maar gespoten hoeft te worden. Een valbeugelsetje blijft hoe dan ook goedkoper
Er staat dat ze voor 60,- een spatbord voor 80% voorbereiden.
In de sprimer spuiten en lak er op, kost dan misschien nog eens 60,-

Dat zou al een stuk realistischer klinken.
 
Last edited:
even een voorbeeldje erbij gepakt.


Andere sites zullen een gelijkwaardig bedrag noemen. Veel goedkoper zou het iedergeval niet zijn. Behalve als je zelf de kap er vanaf haalt en hem zelf voorbereid zodat hij alleen maar gespoten hoeft te worden. Een valbeugelsetje blijft hoe dan ook goedkoper
Vespa is een stalen Chassis ... Scherm is NIET Demontabel ... dus enige tijd is er benodigd met netjes afplakken ,
dus... ik zit er niet ver naast ..... Toch ??? ( BTW ... is dat Incl. BTW ???)....
 
Vespa is een stalen Chassis ... Scherm is NIET Demontabel ... dus enige tijd is er benodigd met netjes afplakken ,
Nee man, die gasten hebben papier aan de rol met aan 1 kant een plakrand, doen ze in 2 minuten.

En dan die A-3.
Is dat een nieuwe - of leaseauto ?
Want je auto naar de dealer brengen om een portier over te spuiten, is wel het duurste om te doen.
Tenzij het een leaseauto is, dan moet je wel.
 
even een voorbeeldje erbij gepakt.


Behalve als je zelf de kap er vanaf haalt en hem zelf voorbereid zodat hij alleen maar gespoten hoeft te worden. Een valbeugelsetje blijft hoe dan ook goedkoper
Correctie .. Reply was bedoeld voor 4laf4life
Post automatically merged:

Nee man, die gasten hebben papier aan de rol met aan 1 kant een plakrand, doen ze in 2 minuten.

En dan die A-3.
Is dat een nieuwe - of leaseauto ?
Want je auto naar de dealer brengen om een portier over te spuiten, is wel het duurste om te doen.
Tenzij het een leaseauto is, dan moet je wel.
Audi is eigen Auto , echter de tegenparij die de schade moeten gaan betalen kunnen eisen dat schade hersteld word door een erkend schade bedrijf ... Prima .. Audi is naar Ames Zwijndrecht gebracht en daar is de schade vakkundig hersteld .
 
Correctie .. Reply was bedoeld voor 4laf4life
Post automatically merged:


Audi is eigen Auto , echter de tegenparij die de schade moeten gaan betalen kunnen eisen dat schade hersteld word door een erkend schade bedrijf ... Prima .. Audi is naar Ames Zwijndrecht gebracht en daar is de schade vakkundig hersteld .
Ah kijk, dan hebben ze een factuur voor de verzekering, dat verklaart veel.
Was jij zelf naar Ames gegaan, hadden ze het voor minder dan de helft gedaan.
 
De beun oplossing zou zijn om het met een lakstiftje van 5 euro te doen. Maar je blijft het dan natuurlijk wel nogsteeds zien. al helemaal omdat er ook deukjes in zitten die opgevuld moeten worden

Of uit deuken.

Er zijn speciale hamertjes waarmee je dit kan doen.

Alleen van binnenuit werken dan.

Je probeerd dan zoveel mogelijk deukjes eruit te halen.

De rest word plamuren, schuren en spuiten.

Dat is een nadeel van een vespa.
 
Last edited:
Back
Top