GileraGSM
Schakel-Pro@BMW
Heej,
ik ben gevraagd door een journalist iets te vertellen over het opvoeren van brommers en scooters.
Hij wilde iets weten over:
* Hoe kan je je brommer opvoeren, snelheid
* iets over mijn brommer
* en iets over APK
Ik heb dus iets in elkaar geflansd, dat ik wil opsturen.
Maar natuurlijk niet zonder dat jullie er even naar gekeken hebben
dus ik vraag of jullie (GERICHT!) commentaar willen geven. Dus niet van maar met een MHR uitlaat kan je 110 en dat soort praat
.
Wat kan erbij, wat moet er beslist af??
BVB!!!!
Hallo,
Ja ik wil wel even wat uitleggen. Maar ik heb erzelf ook niet super veel verstand van.
Je kan je brommer/scooter vrij gemakkelijk opvoeren.
Het simpelst is door je begrenzing weg te (laten) halen. Meestal zijn scooters begrensd op: uitlaat, vario, luchtfilter, en de nieuwe scooters meestal ook op de cilinder, die is verlaagd en dat zorgt voor minder compressie, dus minder kracht en snelheid.
Als je die begrensing eruit haalt, kan je scooter zo'n 75 a 80 km/h. Dit is afhankelijk van het soort scooter en of je vloeistofkoeling of luchtkoeling hebt.
Je kan er ook een andere uitlaat erop zetten, zodat hij zijn meer toeren kan maken en dood gewoon harder gaat.
Met een andere uitlaat gaat je scooter ongeveer 85 a 90 km/h. Dit is ook weer afhankelijk van watvoor soort uitlaat je erop zet, en welke het best bij je cilinder past. Ik heb scooters gezien die alleen een andere uitlaat hadden en gewoon rond de 100 op de teller haalde.
Je kan er ook een andere carburatur opzetten. Deze zorgt ervoor dat er een mengsel van lucht en bezine in je cilinder komt, een grotere zorgt dus voor meer mengsel dus meer kracht.
Het vervangen van je carburateur kan verschillende gevolgen hebben. Maar dit hangt sterk samen met welke cilinder en welke uitlaat je eronder hebt.
Maar over het algemeen krijg je meer kracht bij lagere toerentallen, dus harder optrekken, je topsnelheid hoeft niet altijd toe te nemen. Maar dat is vaak wel het geval.
Veder kan je je cilinder vervangen door een met een grotere inhoud. Standaard zit er op je scooter een 50cc (50 cm3).
Maar voor rond de 400 heb je al een goede 70cc (70cm3).
Je moet dan wel je carburateur aanpassen en je uitlaat, en nog een aantal kleine dingen.
Zo kan je je brommer opvoeren.
Ik heb mijn brommer oplaten voeren van 55 naar 105 op de teller. Ik heb dit gedaan omdat hij echt veeel te langzaam was. Hij trok voor geen meter en had nergens kracht. En dat vond ik tussen het 50 en 80 km verkeer toch gevaarlijk.
Ik heb er een andere uitlaat onderzitten (merk: Giannelli) en een ander tandwiel met een andere sproeier in mijn carburateur om er voor te zorgen dat hij meer benzine krijgt.
Ik denk dat een APK voor brommers gewoon GEEN zin heeft.
Waarom een APK??.
Ik denk als je gewoon alles vrij geeft, kwa snelheid en kracht, dat jongeren gewoon veel beter met hun verantwoordelijkheid omgaan.
Er zullen altijd wel een paar erbij zitten die dat ding zo opvoeren dat hij gewoon 140 km/h haalt. Maar er zullen er meer zijn die gewoon rustig rijden, en gewoon van het brommeren genieten.
Met apk en het anti-opvoer gedoe haal je gewoon het vermogen weg om lekker van je brommer te genieten.
En met APK of zonder APK, het opvoeren van brommers blijft er altijd.
------------------
Gilera GSM, Giannelli uitlaat, Sproeier 84,met orginele tandwielen loopt 100, wind tegen 90, iemand achterop 95, wind mee, bijna 110 (km/h). 0-50 in 4.9 sec
ik ben gevraagd door een journalist iets te vertellen over het opvoeren van brommers en scooters.
Hij wilde iets weten over:
* Hoe kan je je brommer opvoeren, snelheid
* iets over mijn brommer
* en iets over APK
Ik heb dus iets in elkaar geflansd, dat ik wil opsturen.
Maar natuurlijk niet zonder dat jullie er even naar gekeken hebben
dus ik vraag of jullie (GERICHT!) commentaar willen geven. Dus niet van maar met een MHR uitlaat kan je 110 en dat soort praat
Wat kan erbij, wat moet er beslist af??
BVB!!!!
Hallo,
Ja ik wil wel even wat uitleggen. Maar ik heb erzelf ook niet super veel verstand van.
Je kan je brommer/scooter vrij gemakkelijk opvoeren.
Het simpelst is door je begrenzing weg te (laten) halen. Meestal zijn scooters begrensd op: uitlaat, vario, luchtfilter, en de nieuwe scooters meestal ook op de cilinder, die is verlaagd en dat zorgt voor minder compressie, dus minder kracht en snelheid.
Als je die begrensing eruit haalt, kan je scooter zo'n 75 a 80 km/h. Dit is afhankelijk van het soort scooter en of je vloeistofkoeling of luchtkoeling hebt.
Je kan er ook een andere uitlaat erop zetten, zodat hij zijn meer toeren kan maken en dood gewoon harder gaat.
Met een andere uitlaat gaat je scooter ongeveer 85 a 90 km/h. Dit is ook weer afhankelijk van watvoor soort uitlaat je erop zet, en welke het best bij je cilinder past. Ik heb scooters gezien die alleen een andere uitlaat hadden en gewoon rond de 100 op de teller haalde.
Je kan er ook een andere carburatur opzetten. Deze zorgt ervoor dat er een mengsel van lucht en bezine in je cilinder komt, een grotere zorgt dus voor meer mengsel dus meer kracht.
Het vervangen van je carburateur kan verschillende gevolgen hebben. Maar dit hangt sterk samen met welke cilinder en welke uitlaat je eronder hebt.
Maar over het algemeen krijg je meer kracht bij lagere toerentallen, dus harder optrekken, je topsnelheid hoeft niet altijd toe te nemen. Maar dat is vaak wel het geval.
Veder kan je je cilinder vervangen door een met een grotere inhoud. Standaard zit er op je scooter een 50cc (50 cm3).
Maar voor rond de 400 heb je al een goede 70cc (70cm3).
Je moet dan wel je carburateur aanpassen en je uitlaat, en nog een aantal kleine dingen.
Zo kan je je brommer opvoeren.
Ik heb mijn brommer oplaten voeren van 55 naar 105 op de teller. Ik heb dit gedaan omdat hij echt veeel te langzaam was. Hij trok voor geen meter en had nergens kracht. En dat vond ik tussen het 50 en 80 km verkeer toch gevaarlijk.
Ik heb er een andere uitlaat onderzitten (merk: Giannelli) en een ander tandwiel met een andere sproeier in mijn carburateur om er voor te zorgen dat hij meer benzine krijgt.
Ik denk dat een APK voor brommers gewoon GEEN zin heeft.
Waarom een APK??.
Ik denk als je gewoon alles vrij geeft, kwa snelheid en kracht, dat jongeren gewoon veel beter met hun verantwoordelijkheid omgaan.
Er zullen altijd wel een paar erbij zitten die dat ding zo opvoeren dat hij gewoon 140 km/h haalt. Maar er zullen er meer zijn die gewoon rustig rijden, en gewoon van het brommeren genieten.
Met apk en het anti-opvoer gedoe haal je gewoon het vermogen weg om lekker van je brommer te genieten.
En met APK of zonder APK, het opvoeren van brommers blijft er altijd.
------------------
Gilera GSM, Giannelli uitlaat, Sproeier 84,met orginele tandwielen loopt 100, wind tegen 90, iemand achterop 95, wind mee, bijna 110 (km/h). 0-50 in 4.9 sec