Koso vierkant RPM+temp á 75euro?

Cipher

Well-Known Member
Ik kan via iemand een Koso toeren en temperatuurmeter kopen, nieuw in doos, incl tempsensor, voor 75euro. Het is het vierkante model.

Ik ben naar deze teller opzoek gegaan op easyparts en scootparts, maar kan hem niet vinden. Wat kost deze teller normaliter in de winkel?

heb op dit forum ook even gezocht, en kom voornamelijk slechte ervaringen met deze teller tegen. Het temp meter zou wel kloppen, maar volgens velen klopt de RPM-meting voor geen meter.
Waar baseren deze mensen het op dat de teller het niet goed doet? Hoe groot is de kans dat men iets fout heeft gemonteerd?

Wie kan mij meer vertellen over de telle? De voor- en nadelen, de prijzen, en de ervaringen?
Via de search kom je voornamelijk V&A topics tegen.. dat schiet dus niet op..
 
Advertisement - register to remove this

Hij is voor 60 euro te krijgen nieuw.. Ik had hem van Jos Dijkman toendertijd geloof ik.. Ongelofelijk kut zijn ze in mijn optiek, de oude versie dan.. Toeren klopte geen reet van en na een paar maanden is hij er helemaal mee gekapt en toen heb ik dat ding maar bij Arnoud in zijn auto gegooid op een meeting.. Weg ermee :P
En ik baseer de slechte toerenteller op de informatie dat ik niet denk ik dat ik 42000 toeren draai :) En ja alles goed gemonteerd en zo..
 
Als ik er even tussen map piepen:

Kan het zo zijn dat die Daytona's meters uit dezelfde fabriek komen? (+ nog wat andere merken o.a. die nieuwe Hebo, die kwa maat,knoppen plaatsing en display gelijk zijn)

Mijn daytona temp. meter heeft het zowaar 1 dag gedaan. En toen al de geest gegeven. Ook alles gewoon goed gemonteerd.

Komt bij Hop Motorsport vandaan. Ik die gasten ruim een maand geleden 3x gemailt, nog steeds geen reactie.

Ik koop daar nooit meer wat.
 
Enrico@Sprinter said:
Hij is voor 60 euro te krijgen nieuw.. Ik had hem van Jos Dijkman toendertijd geloof ik.. Ongelofelijk kut zijn ze in mijn optiek, de oude versie dan.. Toeren klopte geen reet van en na een paar maanden is hij er helemaal mee gekapt en toen heb ik dat ding maar bij Arnoud in zijn auto gegooid op een meeting.. Weg ermee :P
En ik baseer de slechte toerenteller op de informatie dat ik niet denk ik dat ik 42000 toeren draai :) En ja alles goed gemonteerd en zo..

42k is misschien iet wat optimistisch ja :) Maar ik snap niet hoe zo n ding dat fout kan doen. Als je die draad op de juiste manier om je bougie kabel wikkelt, en ook met het juiste aantal windingen, kan hij niets anders dan het juist tellen :?

Heeft iemand fotos van dit ding, of URL's van winkels waar hij te kopen is?
 
Cipher said:
42k is misschien iet wat optimistisch ja :) Maar ik snap niet hoe zo n ding dat fout kan doen. Als je die draad op de juiste manier om je bougie kabel wikkelt, en ook met het juiste aantal windingen, kan hij niets anders dan het juist tellen :?

Heeft iemand fotos van dit ding, of URL's van winkels waar hij te kopen is?

www.J-P-S.nl

Ik had de chrome ronde uitvoering, op een kontaktpunt ontsteking gaf hij ook verkeerde waardes aan, maar later heb ik hem verkocht aan iemand met een std earox en daar doet ie het perfect op.....
 
Dat topic+poll was ik al tegen gekomen ja. Maar in andere topics las ik mensen die hem heel fijn vonden.

Ik zie m bij JPS staan voor 63,90. Vreemd dat dit figuur dan trots in zn nickname zet dat hij 15 nieuwe setjes verkoopt voor 75... Hijs helaas niet meer online.
 
ik zelf heb ook de blauwe koso temp en toerenteller gekocht bij easyparts voor 82.63
zelf heb ik nog nooit probs gehad met dat ding :) ( een keer zat me broertje met ze tengels er aan en had hem op viertakt gezet en ik kreeg twee x zoveel toeren op me scherm te zien :P het is gewoon een kwestie van hem goed instellen - 2 takt - 4 takt - 1 tot 4 cils dus gewoon op 2 takt en 1 cil zetten)

Ik heb het hele groene draadtje om me bougie heen gedraait en het werkt prima
de link naar easyparts: http://www.easyparts.nl/showarticles.php3?grouppath=0-156-533

pics
0118180029_hi.jpg

dit schijnt weer een pro versie te zijn
Snap89.jpg


maarhe nooit problemen gehad met die dingen :)
 
Een vriend van mee heeft hem ook op de sonic. Eerst klopte het niet echt 23k :W, maar je moet wel een storingsvrije bougie hebben en kabel. Dat monteerd en klopt best redelijk, komt overeen met die rpt tellertjes.
 
Back
Top