Kopping zip raakt (schramt) blok (vertandingsdeksel volgensmij!

Mustafa2005

New Member
Ik heb een zip 4t 50cc uit 2016. Ik ben laatste tijd bezig met me scooter opvoeren en aan te sleutelen. (Heb hem daarvoor gekocht ook) maar nu sinds ik de trek en drukveren heb veranderd heb ik het gevoel alsof ik een onderdeel of iets mis wat achter de koppeling zit. Ik hoorde een geluid tijdens me testrit en haalde de koppeling eraf. Toen zag ik tot mijn verbazing een baan lopen op de vertandingsdeksel van het blok dat er een soort baan gegraven is wat duidelijk te zien is. Iemand een oplossing??
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Zit een lager in je poulie als je vanaf de achterkant kijkt. Zou kunnen dat dat lager kapot is waardoor er speling op komt. Heb je ook wat aan je vertanding gedaan? Want wat ook zou kunnen is dat er speling op de ingaande as van je vertanding zit en dat die daarom schaaft. Hoeft ook maar minimaal krom te zijn om aan te lopen zit erg weinig spelingsruimte tussen namelijk.
Je kan met een Dremeltje ook een klein beetje wegfrezen zodat het vrij loopt maar dat zou niet hoeven als alles goed zou zitten
Kan het zijn dat de schaal iets gebogen is? Weet niet op welke manier je de koppeling uit elkaar hebt gehaald, maar waarschijnlijk met de voet ingedrukt? Lagertjes gewoon nog aanwezig in de koppeling?
 
Kan het zijn dat de schaal iets gebogen is? Weet niet op welke manier je de koppeling uit elkaar hebt gehaald, maar waarschijnlijk met de voet ingedrukt? Lagertjes gewoon nog aanwezig in de koppeling?
Ja als het goed is wel een beetje maar het is zo goed als niet te zien kan het zo veel uitmaken? Welk lagertje bedoel je precies?
 
Zit een lager in je poulie als je vanaf de achterkant kijkt. Zou kunnen dat dat lager kapot is waardoor er speling op komt. Heb je ook wat aan je vertanding gedaan? Want wat ook zou kunnen is dat er speling op de ingaande as van je vertanding zit en dat die daarom schaaft. Hoeft ook maar minimaal krom te zijn om aan te lopen zit erg weinig spelingsruimte tussen namelijk.
Je kan met een Dremeltje ook een klein beetje wegfrezen zodat het vrij loopt maar dat zou niet hoeven als alles goed zou zitten
 
Solution
Zit een lager in je poulie als je vanaf de achterkant kijkt. Zou kunnen dat dat lager kapot is waardoor er speling op komt. Heb je ook wat aan je vertanding gedaan? Want wat ook zou kunnen is dat er speling op de ingaande as van je vertanding zit en dat die daarom schaaft. Hoeft ook maar minimaal krom te zijn om aan te lopen zit erg weinig spelingsruimte tussen namelijk.
Je kan met een Dremeltje ook een klein beetje wegfrezen zodat het vrij loopt maar dat zou niet hoeven als alles goed zou zitten
Ik heb niks aan de vertanding gedaan! En weet wel vrij zeker dat hij krom staat!
 
Back
Top