Koppeling zit muurvast :(

Cheshire

I R 1337
Heb net al mijn spullen binnen van Scootparts. Dus ik gelijk mijn carterkap eraf halen, koppelings demontage sleutel d'r in, sleuteltje 15 om de moer los te halen en...

MUURvast :( Ik krijg 'm met geen mogelijkheid los

Heeft iemand nog tips/trucjes om dit wel los te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

origineel 16 x 13 mm 9 gram.
trekveertjes of ondertussen ook al drukveertjes(polini 2G) hebben vooral effect op het startpunt(het vertrek van uw scoot op een hoger of lager toerental) en op het ontkoppelen in het bochtenwerk. Die drukveer heeft dan weer wel invloed op uw rollen want die duwt eigenlijk tegen uw poulie achter. Hoe kan je nu simpel testen of weten of hij goed of slecht is, als je rijdt en aan een onbepaalde snelheid los je gas(om bevoorbeeld een bocht te nemen) en bij het hernemen valt hij terug naar een lager toerental dan is hij slecht(en moet je die versterken).
 
Je mag wel je zeggen hoor ;)

Oke de gasherneming is wel goed, maar het optrekken zou beter kunnen. Daarom heb ik dus andere trekveertjes besteld, alleen nu nog die (#^(&#$% koppeling los zien te krijgen :(
 
Ik hoop het wel. Ik heb nu de moer zo goed mogelijk weer 'recht' gevijlt, dus ik hoop dat hij ook recht blijft als de luchttol erop gaat.

Nog ff een vraagje:

Als de moer los is, en ik draai 'm zo aan dat ik 'm thuis ook kan loshalen (wel strak, maar niet zo strak dat ie weer niet los gaat), kan ik er dan gewoon een km of 10 mee rijden zonder dat er iets gebeurd?
 
whoei ik ken dit probleem :)

Hoe heb ik dit opgelost:

Ik plaatste de koppelingssleutel in een buis van een halve meter ofzo, dit buis plaatste ik schuin tegen de grond aan, geen beweging meer in te krijgen.

Toen pakte ik de dopsleutel, schuifde daar een buis van 1 meter lang over heen, zet die op de moer klein beetje kracht op zetten en je voelt dat er ff een grote kracht op je scooter werkt en ineens komt er beweging in de moer.
 
Vandaag was de grote dag :D
Maar me pa had eerst me een dop 15 meegegeven, die heeft 6 kanten en past dus precies op de moer, waardoor deze niet 'doorslipt' en de moer niet verkracht. Afijn, koppelingsdemontagesleutel tegen koppelingshuis, dop 15 erop, kracht zetten en tada: eindelijk los :D

Om de trekveertjes te vervangen heb ik nog wel een speciale tang nodig, maar die brengt mijn pa morgen mee (handig zo'n pa die automonteur is :P). Heb wel vandaag de koppeling helemaal schoongemaakt (voor zover mogelijk), want dat ding was net zoals de vario zo vet als bagger :| Aan de binnenkant van het koppelingshuis, waar de 3 segmenten tegen aan grijpen, zat een laag vet, dat wil je niet weten :|

Alles schoongemaakt en in elkaar gezet, gaan rijden en hij trekt gelijk al een stuk beter op (beetje merkbaar) :)

Morgen dus beetje gaan testen met andere trekveertjes, en dan kan het stoplicht racen beginnen :P
 
Back
Top