Vandaag was de grote dag
Maar me pa had eerst me een dop 15 meegegeven, die heeft 6 kanten en past dus precies op de moer, waardoor deze niet 'doorslipt' en de moer niet verkracht. Afijn, koppelingsdemontagesleutel tegen koppelingshuis, dop 15 erop, kracht zetten en tada: eindelijk los
Om de trekveertjes te vervangen heb ik nog wel een speciale tang nodig, maar die brengt mijn pa morgen mee (handig zo'n pa die automonteur is
). Heb wel vandaag de koppeling helemaal schoongemaakt (voor zover mogelijk), want dat ding was net zoals de vario zo vet als bagger :| Aan de binnenkant van het koppelingshuis, waar de 3 segmenten tegen aan grijpen, zat een laag vet, dat wil je niet weten :|
Alles schoongemaakt en in elkaar gezet, gaan rijden en hij trekt gelijk al een stuk beter op (beetje merkbaar)
Morgen dus beetje gaan testen met andere trekveertjes, en dan kan het stoplicht racen beginnen