koppeling zit muurvast?:S:S!!!

ravenstein sf

Well-Known Member
Hey,
ik wou dus vandaag mijn drukveer en trekveertjes gaan vervangen, haal dus netjes koppeling eraf enso en alles gaat gewoon goed.
Dan heb ik dus koppeling met poulies in me hand. Zitten dus nog vast met die grote moer.

Om te beginne wist ik niet hoe ik die open moest maken, heb het uiteindelijk met grote bako geprobeerd maar tevergeefs ben 3 uur lang bezig geweest, heb verschillende tips nagevolgd maar kreeg hem niet los. WD 40 erover maar hielp niet. Dit is eerste x dat veertjes en veer vervangen worden dus die schroef gaat voor het eerst los. Waarschijnlijk zit hij dus daardoor erg vast,
weet iemand wat ik nu kan doen?? Bankschroef klemt hij de poulies te strak denk ik en draai ik ze krom omdat ik simpelweg teveel kracht moet zetten..
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

nee goh, 2 man erop staan lukt nog niet,,moer zit gewoon zo vast dat koppeling meebeweegt als ik draai ook al staat er 80 kilo op..
en erop leune,, ik ben met me volle gewicht..80 kilo's ja:p,,erop gaan hange steune en douwe..en dan me pa met al z'n kracht probere los te draaie maar hemaal nix....
 
ff een dikke platte schroevendraai tegen die bout, en dan zachtjes tikjes met een hamer geven tegen die schroevendraaier, en dus de koppeling in de bankschroef:)
zo ging die bij mij los
 
bank schroefmanier is wel zeer makkelijk, lukt dit niet probeer dan eens wanneer je je koppelingsmoer tussen de bankschroef zet een band te pakken, zo'n ding waarmee je fietsen op je autro mee vastzet en wikkel die om je poulies heen net zolang tot hij vast zit, wanneer hij vastzit gewoon aan die band trekken.
 
ik zet m altijd voorzichtig in de bankschroef , geen enkele die ik niet loskrijg en nooit 1 kapot , met beleid moet het..

mja , als je geen gereedschap ervoor hebt moet je er ook niet aan beginnen...

zou wat zijn als de gemiddelde dealer er een dag mee bezig moest zijn om zo'n koppeling los te pakken ...
 
zonder koppelingssleutel zet je koppeling vast in de bankschroef ,liefst op het yzer.als dat nie kan een doek er omheem.pak een koudbeitel en tik zo die moer los.je kan beter een buzettisleutel gebruiken.
niet de poelies in de bankschroef zetten anders trek je ze zo krom,is een duur grapje.
 
Back
Top