Koppeling zit muurvast :(

Cheshire

I R 1337
Heb net al mijn spullen binnen van Scootparts. Dus ik gelijk mijn carterkap eraf halen, koppelings demontage sleutel d'r in, sleuteltje 15 om de moer los te halen en...

MUURvast :( Ik krijg 'm met geen mogelijkheid los

Heeft iemand nog tips/trucjes om dit wel los te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Running_Sp
pak een baksteen laat die koppelings sleutel erop rusten (hou de sleutel wel recht erop) en dan draai je em als het goed is zo los . veel suc6

Net geprobeerd, maar volgens mij heeft superman de 2e dit ding vastgedraait. Echt niet normaal hoe vast dat ding zit :( :|
 
je moet hem gewoon even goed laten schrikken je moet het met 2 man doen. 1 met koppeling sleutel jij met je dop sleutel of wat je ook gebruikt probeer met hamer dan tikjes te geven hij moet er echt af kunnen hoor suc6
 
beide sleutels verlengen

ik gebruikte een oude parasol stand. koppelngs sleutel hou je beter op de grond ( die drukt zichzelf dan gewoon vast tegen de grond ) en dan heb je 2 handen vrij om de bout los te draaien ( neem anders ring sleutel, das langere arm dan dopsleutel )

lukt dit niet, dan zou je hem even ergens los moeten laten halen met een Luchttol. dat doen ze meestal wel grartiz

suc6
 
Oke ik gaat het nog maar ff proberen.

FF wat anders:

Had net de vario helemaal schoongemaakt (zat een hoop vet in :|), maar nu ging ik net een stukje rijden, en volgens mij maakt ie overtoeren (iig een hoop meer toeren dan voorheen)

Hoe kan dat??
 
ik kreeg m ook niet 1,2,3 los mijn broer flinke kerl ff laten helpen en die trok de sleutel naar hem toe dus niet de gene in je koppelingshuis maar de ander dan kan je veel meer kracht zetten als dat je duwt en idd ff laten schrikken flinke tikken met de hamer geven suc6 het is een kutwerk
 
mja, ik had een zijstandaard op me scoot, scoot op zijstandaard, dan kon je de koppelingssleutel klem zetten tegen de grond. Dan krijg je hem dus heel makkelijk los.
 
Zit wel vaker muurvast. Ik heb die koppelings sleutel op een baksteen laten rusten en ben toen met een hamer gaan meppen op de ringsleutel, na een tijdje kwam ie wel los. Gewoon flink hard meppen, zo is 't nog leuk ook. :P
 
Zowiets had ik ook een X @ slider alles verlengt en werkte niet!
Ben toen naar Automat gereden... gevraagt of ze de lucht tol er op wilde zetten ......gedaan pas na een paar X proberen was hij los....dus!
 
Oke m'n pa gaat straks ff proberen, lukt het niet dan ff beuken met een hamer >:)

Nog ff:

Ik heb geen idee hoeveel grams rollen er nu in zitten :|
Er stond ook niks op, geen merk en ook geen gewicht :(

Hoeveel gram's rollen (en welk merk) moet ik hebben voor:

Speedfight 1 LC
Alles onbegrensd en alles is std.
Rijd +/- 90 op de teller

Er komen nog vandaag als het goed gaat strakkere Malossi trekveertjes in en een gele Malossi drukveer

Ik weet v/d rollen die er nu in zitten alleen dat ze goud zijn, met zwart plastic omhulsel (niet die je erom moet klikken, dit omhulsel is er dus al bij de fabriek 'ingebakken' zeg maar)
 
Oke dan gaat ik zo nog ff langs bij de dealer.
Hoeveel gram meer moet ik nemen?

D'r komen nog strakkere trekveertjes en een strakkere drukveer in, ik weet niet of dat nog van invloed is op het gewicht wat ik moet nemen?
 
Oke er zat 6.9g in, heb nu 7.5g van Malossi en hij trekt iig weer een stuk beter op. Hij zit nog wel wat hoger in de toeren, maar volgens mij kan dat wel zo (of niet :?)

Met een koppelingsdeblokkeersleutel (leuk woord voor scrabble :P) lukt het niet, ik verkracht er de hele moer mee :( Heb 'm net weer ff terug gevijlt naar een 6 kantige moer, en ik gaat maandag wel ff langs me pa, want hij werkt in een autogarage en daar hebben ze een luchttol.
 
Back
Top