Koppeling versleten?

Beste,

ik ben van plan om nieuwe trekveren te halen voor mijn scooter nou heb ik te horen gekregen dat mijn originele koppeling versleten is. Ik weet niet zeker of dat ook echt het geval is. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Of is het toch aan te raden om deze te vervangen.
Merk je ook veel verschil tussen bijvoorbeeld een malossi koppeling en een originele koppeling met sterkere trekveren of is dit overbodig aangezien ik geen wilde setup heb maar slechts een ontgrensd ixil uitlaatje witte drukveer en geen vario ring.

Afbeelding van mijn originele koppeling nu

Alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG_0291.jpeg
    IMG_0291.jpeg
    117.5 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Het is ook niet de bedoeling dat je hem op de 1mm geheel op rijd.. lijkt me namelijk niet zo slim als je andere delen heel wilt houden.
Anders krijg je het zelfde effect met remblokken waar de voering van af is en nog probeerd te remmen.

Merk je veel verschil tussen alleen nieuwe trekveren en of een nieuwe koppeling zoals van malossi ?

Als je hem goed weet af te stellen is het verschil erg minimaal.. Dan nog zou ik eerst de oude op rijden voordat je je beurs gaat trekken.
Want het is zonder als je een goed werkende koppeling zo de bak in gooit, of op je werkbank laat liggen (en niet gebruikt word)

Alleen bij een Chinees is het soms wel beter of een hogere kwaliteit koppeling te plaatsen.
Want dan is de voering van lage kwaliteit en dan kan de koppeling sneller gaan slippen en minder hou vast hebben.
Teveel slippen en weinig grip is ook niet goed, want dan verglaast de segmenten juist veel sneller. En dan kan je blijven schuren met schuur papier.
 
Last edited:
Back
Top