Koppeling versleten?

zipyx

Banned
Hello boyz
Ik zit met een klein probleem namelijk als ik gas geef dan duurt het heel lang voor dat ie vooruit komt ik moet me gas daarom ook heel ver doordraaien voordat hij echt vooruit begint te komen.

Wat is het probleem denken jullie, ik denk zelf dat me koppeling ernstig versleten is want heb deze scooter pas een paar dagen geleden gekocht en toen reed ie ook niet.(Had daarvoor ook 1 jaar stil gestaan).

Hoe kan ik dit probleem oplossen.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by MasterM
draai je koppeling er ff af dan kun je het zien, kan ook zijn dat je trekveertjes gewoon te zwaar zijn

hoe zie je dat? mijn koppeling zit er al meer dab 40.000km op, is hij dan versleten want hij maakt ook veel toeren zonder echt snel vooruit te schieten.
 
Dat je trekveertjes te zwaar zijn zie je niet dat merk je alleen, als het gewoon te lang naar je mening duurt dat je scoot weg rijdt, zijn ze dus te zwaar. Waardoor je koppeling pas heel laat aangrijpt op je koppelingshuis.
 
Kan het niet zo sijn dat me koppeling segmenten versleten sijn?

En hoe weet ik welke trekveertjes lichter zijn dan die er nu inzitten ik weet wel dat deze gewoon standaard zijn?
 
Last edited:
gewoon bij de dealer vragen om een setje standaard trekveren voor piaggo, aangenomen dat je een Puch zip hebt (tjek je naam :) )

verder om zeker te weten dat hij versleten is zul je hem er toch echt af moeten halen :)

en ik denk niet dat je standaard trekveren te sterk zijn voor een standaard setup :p
 
Je koppeling heeft 3 stukjes die uitsteken... Als je koppeling versleten is dan heeft hij deze 3 stukjes niet meer...Ik weet dat het een beetje raar klinkt maar als je je koppeling loshaalt snap je vast wel wat ik bedoel...
 
Originally posted by X187
Je koppeling heeft 3 stukjes die uitsteken... Als je koppeling versleten is dan heeft hij deze 3 stukjes niet meer...Ik weet dat het een beetje raar klinkt maar als je je koppeling loshaalt snap je vast wel wat ik bedoel...

die heeft hij nog, maar toch lijkt het of de koppeling niet meer genoeg grip heeft op het koppelingshuis :?
 
Back
Top