was dat geruis al? het is een beetje standaard bij sommige peugeot's dat de vertanding lawaai gaat maken na een aantal km's en kan opzich geen kwaad.
de vertanding had je beter niet los kunnen halen , maar gewoon alleen de olie verversen.
de trekveren is iets wat je het beste al bijna laatste afstellen ,of ze oud zijn is nog niet zo interresant , het gaat er gewoon om dat je de juiste sterkte hebt , en deze vind je door gewoon van 1 of 2 merken verschillende sterktes te proberen. Wel aan de hand van het toerental wat de scooter draait tov de trekkracht , teveel toeren is nooit goed , dit veroorzaakt alleen maar extra slijtage , onnodige slip dus en warmte..
de variorollen moeten ook worden aangepast naar het toerental dat je wilt draaien , de rollen hebben ook weer invloed op de koppeling , wanneer je bijv. lichtere rollen erin zet gaat ie over het hele gebied meer toeren draaien , zou je dan net iets te sterke trekveren hebben draait ie vanuit stilstand net weer teveel toeren.
ook de v-snaar (dikte) is erg belangrijk voor een scooter ,deze moet de juiste maat zijn (zie werkplaatshandboek) , daarnaast moet ook de drukveer goed zijn , als een drukveer bijv. 25 a 30.000 km oud is kan ie versleten zijn en zul je steeds lichter in rollen moeten , terwijl de prestaties achteruit gaan (net als bij een versleten v-snaar)