Peugeot Vivacity Koppeling

Vivablub

Vivacity (H)
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het afstellen van mijn Peugeot vivacity,
ik heb pas geleden een Power One Variateur / Koppeling gekocht. De variateur zit er nu onder met 7.5gram rolletjes, mijn vraag is dus wat voor een drukveer en trekveren zouden hier het beste bij passen?

Met het optrekken is vrijwel niks mis mee, trekt mooi door tot de 60 km/ph, daarna duurt het heel lang (of vrijwel niet) tot hij op zijn max. (67-70) zit als het windje stil ligt of als ik windje mee heb. Met tegenwind komt hij eigenlijk niet verder dan de 64 op een hele lange weg of haalt de 60 niet eens (met vrij harde tegen wind)

Iemand een goed voorstel?
PS: Kwa benzine rijd hij nu eigenlijk iets te rijk, ruik een lichte benzine geur.

Voor de duidelijkheid, ik heb er een Sito Plus uitlaat onder hangen, Power one variateur met 7.5 gram rolletjes. Koppeling, ook Power One, zit er nog niet in!
 
Advertisement - register to remove this

standaard drukveer of net iets zwaarder , maar niet veel zwaarder dan std.

ik zou het liefste de std spullen gebruiken , Power one koppeling is niet zo geweldig en de std variateur van peugeot is perfect op een std setup.

het grappige is dat een std uitlaat onbegrensd (dus vario ook ontgrensd) , std carburatie gewoon minimaal wel 80 op de teller haalt.. de meesten gaan 85/90 op de teller ..

dus eigenlijk ben je juist helemaal op het verkeerde spoor ;)

de sproeier kan gewoon std , dat is 52 meestal , de oudere types 54 , 54 gaat in elke peugeot goed , MITS het luchtfilter geheel standaard is , als iemand daar (jammergenoeg) mee heeft lopen kloten zal dat richting de 68 a 72 (max) moeten zijn ..
 
Een P1 vario en P1 koppeling bij setup is eigenlijk overbodig,

"Race' vario's die altijd in mijn speedfight zette zorgden altijd voor hogere top, maar daarvoor moest aardig in optrek kracht bespaart worden. Ben er dus geen fan van op haast std blokjes

Std vario voldoet gewoon prima.
met sito plus kom je toch echt rond de 8,5 grams uit. Heeft dat een top van bijna 65/70 echte kilometers

Sproeier moet je toch zelf even checken, std ontgrensde sf zit meestal(met begrenst luchtfilter) sproeier 54/56...
 
Ik ben van plan om de Power One koppeling terug te brengen en met 2 tientjes er bij een Stage 6 koppeling te halen, maar dat moet even wachten door dat ik krap met de centen zit. Over de Power One vario, die doet het perfect, in tegen stelling tot verhalen die ik van verschillende mensen heb gehoord!

Wat ik toch wel opmerk is dat hij regelmatig een "inzinker" krijgt nadat ik een lang stuk vol gas heb gereden en daarna moest stoppen door een rotonde of iets dergerlijks, is er een manier omdat te voorkomen, of komt dat toch echt door die te grote sproeier die er in zit? Als ik dan weer moet optrekken en dan zo'n inzinker krijg lijkt het wel ofdat hij een beetje verzuipt kwa benzine.

Na alle vragen heb ik toch nog 2 vragen die ik graag wil stellen:
1. Ik wil graag een open carter deksel er op zetten voor meer koeling in me carter, maar kan dat veel kwaad kwa viezigheid dat er in komt, of valt dat wel mee?

2. Ook zou ik er graag een terugloop uitlaat onder willen zetten, maar over Technigas en Laser heb ik toch wel iets mindere verhalen gehoord, dat de pijp snel kapot gaat enz. Welke uitlaat zouden jullie mij aanraden? De bedoeling is toch wel dat hij beter moet optrekken maar niet al te veel moet schelen kwa top, en/of dat mensen me 4 straten verder me al kunnen horen aan komen.

In ieder geval al van harte dank voor jullie reacties!

Groeten,
Mike
 
1. voor dagelijks gebruik absoluut geen aanrader, zolang je varioschijf koelvinnen heeft is er geen probleem

2. Yasuni R, doppler s3r, gianelli reverse in die richting.

Heb mooiste blijft nog een simpele laagtoerige Dr70 met std uitlaat. onopvallender dan dat kun je het niet krijgen
 
Okee hartstikke bedant! Ik ga wel even rond kijken bij de scooterhandelaren bij mij in de buurt voor een van deze pijpjes. De open carter kap laat ik dan wel schieten.

Dank jullie voor de reacties en hopelijk dat het nog wat wordt met dit ding, voor zo ver die nog mee gaat 8P
 
Toch nog even een vraagje, over de uitlaten. EasyParts heeft nu een 25% korting op Gianelli uitlaten, dus je raad het al. Deze uitlaten, werken die goed? (met name de Gianelli Extra)
 
Gianelli extra chrome maakt na een paar 100km al een behoorlijke herrie (demperwol slijtage)
En presteert netjes onder 50cc std setups

Gia Reverse valt mee qua geluid,
En presteert ook wel netjes onder DR70

Zou persoonlijk, als het echt gianelli moet worden, voor de reverse gaan dan
 
Back
Top