Koppeling grijpt pas bij 9000 toeren.

HJ EVO ROX

HJ-TUNING CREW
M'n koppeling grijpt pas aan bij de 9000toeren.

Wat is een goed toerental om je koppeling aan te laten grjipen?

Want die 9000 toeren lijken me nog al veel.
En vind het ook niet fijn want hij kan zo niet echt warm rijden.

Gr. Gerwin
 
Advertisement - register to remove this

Big B NRG said:
Wat is een goed toerental om je koppeling aan te laten grijpen?

Gewoon op het toerental dat hij het hardst weg schiet!

je zal hem toch ook warm moeten kunnen rijden.
Zodra hij nu aan grijpt lig ik bekant achter over.

En dat met langere vertanding.
 
Waarom stel je iedere vraag die je hebt hier?

Mijn clutch pakt ook pas bij 9 a 10 k nah daar heb ik geen problemen mee, en warmrijden kan je ook wel als ie zo laat pakt hoor.

Hij moet gewoon pakken wanneer die voor jou gevoel met de minste slip weg schiet.
 
Arno said:
Waarom stel je iedere vraag die je hebt hier?

Mijn clutch pakt ook pas bij 9 a 10 k nah daar heb ik geen problemen mee, en warmrijden kan je ook wel als ie zo laat pakt hoor.

Hij moet gewoon pakken wanneer die voor jou gevoel met de minste slip weg schiet.

Omdat ik er gewoon benieuwd naar ben arno.
HOeveel PK heb je gister gehaalt?

Okay dan laat ik hem wel zo staan, ik vind het wel fijn zo dat ie zo weg schiet.
En zo slipt ie ook het meeste want zodra het 9000 is knalt ie weg.

Ja half gas kan ook wel, maar dan knalt hij nog wel omhoog.
 
Arno said:
Waarom stel je iedere vraag die je hebt hier?

Mijn clutch pakt ook pas bij 9 a 10 k nah daar heb ik geen problemen mee, en warmrijden kan je ook wel als ie zo laat pakt hoor.

Hij moet gewoon pakken wanneer die voor jou gevoel met de minste slip weg schiet.


Ja precies..Ik ben nu ook me scooter aan het afstellen en heb ook een beetje met me trekveren lopen rotzooien, maar je moet je koppeling gewoon zo afstelle wanneer jij denkt dat ie het best pakt en wat jij lekker vind rijden.
Als ie bij 9 a 10 K pas pakt dan is de kans op autowheely met wegrijde alleen maar groter en dus ook moeilijker, daarom heb ik die trekveren niet zo heel strak staan zodat ie wat met minder toeren die koppeling grijpt maar wel zodanig dat ie ook genoeg power heeft.
 
9000/10000 toeren is tog echt wel het beste om je koppeling te laten aangrijpen..
anders mis je onderin heel veel vermogen :), en dat heb je weer nodig@ sprintbaan })
 
denn1s said:

Sorry dennis maar als ik zo''n post doe dan moet ik volgens de mods het antwoord onderbouwen..

Kzal hiervoor vast wel weer een warning krijgen oid :X


Je moet je koppeling zo zetten dat je met sprints de scoot net niet achterover laat klappen :) beetje feeling heb je er vast wel voor toch ?

succes !
 
zucht, gaan we weer bijdehand doen.

Men koopt een goede toerenteller, kijkt wanneer de scooter goed reageert, en neemt dat toerental, bij de scooters die ik afgesteld heb, en bij vrienden,

reageerden de meeste lekker rond de 7 k(7000)
 
Marcel said:
9000/10000 toeren is tog echt wel het beste om je koppeling te laten aangrijpen..
anders mis je onderin heel veel vermogen :), en dat heb je weer nodig@ sprintbaan })


Nou ik weet niet, maar die van mij begint toch van ze plek te rollen bij iets meer dan 7k, daarboven gaat het nog harder.
 
Back
Top