koppeling grijpt niet juist aan

jarreau

Well-Known Member
nou het is een blijft een raar verhaal...
mijn setup:
mhr 50 max tuned 17,5 card evo 50 pijp mhr 2000 vario en een hebo verstelbaar.

het probleem is dat als ik ik wegh wil rijden lijkt die toeren te pakken maar hij rijd bij veels te weinig al wegh terwijl ik alle trekveren al geprobeerd heb.. zit nu polini blauw in en een malossi blauwe drukveer 3,8 gram rollen
maar blijft die enorme dip houden aan het begin want bij de 30 kmh sgiet die op het agterwiel ervandoor weet iemand wat het is..:S
ooh btw het is een zip sp model 2000
 
Advertisement - register to remove this

heb je het koppelingshuis wel even opgeschuurt van binnen? schijnen zeer ruig te zijn , mja ,zonde van het geld , std huis wil prima , maargoed..

wat is max tuned? welke timing heeft de cilinder nu?

als ie goed loopt ,op welk toerental doet ie dat dan?

in de Hebo koppeling moet je gewoon Hebo veren gebruiken , zet er Hebo blauw in en op de helft of 3/4e ongeveer.

ik neem aan dat je piaggio hebt , de drukveer zou het mee moeten willen , alleen vind ik 3,8 nog best zwaar.
 
ja ik heb hem al helemaal opgeschuurd omdat er zon gare laag in zit maar met hebo blauwe veren pakt die hem al bij 3000 toeren ofzo en toen stond die zelfs op maximaal.. die blauwe polini zitten trouwes nu in me std koppeling net getest ietsje beter maar mogh steeds veel te weinig.
de cilinder is getuned richting een evo spoelpoorten zijn fling opgehoogd je zou het kunnen vergelijken met een soort evo
en squis staat op 0,7
 
jarreau said:
ja ik heb hem al helemaal opgeschuurd omdat er zon gare laag in zit maar met hebo blauwe veren pakt die hem al bij 3000 toeren ofzo en toen stond die zelfs op maximaal.. die blauwe polini zitten trouwes nu in me std koppeling net getest ietsje beter maar mogh steeds veel te weinig.
de cilinder is getuned richting een evo spoelpoorten zijn fling opgehoogd je zou het kunnen vergelijken met een soort evo
en squis staat op 0,7


mja , de hoogte van de poorten zegt veel , dat is wat je eigenlijk zou moeten weten , in graden of mm's , als de uitlaatpoort bijv. TE hoog staat komt het ook niet goed..

een koppeling met te zware veren die ook nog eens te strak staat geeft vaak juist een averechts effect , je moet ook altijd de veren gebruiken die erin horen , als het daar niet mee wil moet je het niet in de koppeling zoeken maar in de verdere afstelling meestal.

een mhr cilinder is geen evo , en een evo staat std vrij laag getimed , lager dan een mhr meestal zelfs , dus lijkt me nogal vreemd..
 
He jarro,

kut dat ie nog steeds niet goed loopt man
het zal in ieder geval niet aan je cilinder liggen, want met die stage6 racing deed ie het ook al zo gaar
oh ja de timing van de cilinder zit nou op 128-192 dus daar ligt het niet aan
 
192 is nog prima idd , icm met een evo uitlaat moet dit goed willen lopen , jammer dat iedereen over max tuned praat terwijl het eigenlijk niet bestaat , want wat is max tuned ? er is geen max...

je moet de cilinder zo aanpassen dat het op je setup past , of liever andersom , dat de setup goed reageert op de cilinder..

maar zoals ik het zo hoor is de afstelling gewoon simpelweg niet goed.
 
RobertD said:
En wat is voor jou redelijk tam houden ?

Nou ik had er nog veel meer aan kunnen doen, maar dan moet er een heel ander uitlaatje onder en een flinke carb.
Er had al iemand flink aan de uitlaatpoort zitten beunen, dus die heb ik ook niet hoger gemaakt. Ik heb hem aangepast zodat ie lekker loopt op een evo50 pijp, en voor op straat/korte sprints. in ieder geval niet "max tuned"
 
ja ik heb vandaag getest met 3,5 gram rollen en ook blauwe drukveer maar blijft nogh steeds hetzelfde probleem maar over die koppeling ik heb alle koppelingen al geprobeerd en afstelleng ook bijna alles met mijn oude cilinder dus daar zou het niet aan moeten liggen er zit gewoon iets verkeerd en ik hoop dat iemand hetzelde heeft gehad en mij dit zou kunnen vertellen wat geholpen heeft.
groeten jarreau
trouwens jurgen bedankt voor info..:)
over de cilinder..
 
de koppeling zoum het moeten kunnen doen iig ,ik rij met mijn racescooter (50cc) met hebo koppeling met blauwe veren op de slapste stand..

de hele overbrenging van vario,snaar , koppeling , poelies kun je zoveel mee doen,zoveel trucjes mee uit halen , dat is moeilijk om zo te vertellen, het is een kwestie van testen, ringetje hier ,ringetje daar , andere veren , andere rollen , vario's , v-snaren voordat je het soms goed hebt ,en zeker met een 50cc is het soms moeilijk.

wat voor snaar zit erin?
 
melf #50 said:
de koppeling zoum het moeten kunnen doen iig ,ik rij met mijn racescooter (50cc) met hebo koppeling met blauwe veren op de slapste stand..

de hele overbrenging van vario,snaar , koppeling , poelies kun je zoveel mee doen,zoveel trucjes mee uit halen , dat is moeilijk om zo te vertellen, het is een kwestie van testen, ringetje hier ,ringetje daar , andere veren , andere rollen , vario's , v-snaren voordat je het soms goed hebt ,en zeker met een 50cc is het soms moeilijk.

wat voor snaar zit erin?

Std snaar, zijn verschillende snaren getest: dayco, malossi, athena, bando
Bij alle snaren hetzelfde. Met std cilinder was de dip ook aanwezig.
 
Back
Top