koppeling eraf halen en drukveer vervangen

Status
Not open for further replies.

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik wil nou mijn drukveer gaan vervangen maar krijg bij de koppeling de eerste ronde schijf met die gaten ( ik geloof dat dat het koppelings huis is) er niet af..

je zou hievoor een koppelings sleutel moeten hebben is mijn vertelt, kan het ook op een andere manier ??

je kon het ook met een zuigestop doen maar dan bestond er een grote kans op beschadeging van de cilinder en zuigen.. dus dat doe ik liever niet..

Advertisement - register to remove this

d3c3pt0r said:
Ik hou altijd rem ingedrukt en dr op gaan zitten en als dat niet lukt haal ik een stale buis door de velgen heen ;) Lukt ook wa

BEUNHAAS! 8P

Zoals eerder gezegd, kan je beter voor 10 euro die koppelingssleutel kopen, dat gaat sneller, en houd je spullen heel, ze hebben niet voor niets gereedschap gemaakt.. :rolleyes:

Daar komt bij, niet iedereen wil z'n velgen vern**ken door er een stalen buis door te steken... ;)

idd Koop een Koppelings sleutel stop je erin pak je een ratel sleutel * of hoe heet zo'n ding * en kan je hem zo Losdraaien met wat kracht zetten is nog makkelijk ook . Kind doet de was ;)

ik pak gewoon mijn eigen luchtsleutel ..... maar ik heb OOK nog gereedschap om het zonder luchtsleutel te doen , je besppaart er heel wat moeite mee en beschadigd er niks mee

Niet iedereen heeft een luchtsleutel melf #50..
Maar je hebt wel gelijk, het werkt sneller..

Jammer vind ik dat die setjes zo afgrijselijk duur zijn, maar dan heb je ook wel wat... :)

fietsketting omheen, vastzetten met schroevendraaier, vervolgens kun je zo de bout eraf draaien en dus ook het koppelingshuis erafschuiven

Niet zo moeilijk doen pak gewoon zo'n hele grote LIJMTANG
Vraag maar aan je papa ofzo:henko:
En dan goed aandraaien en dan je voet ertegen aan zetten en met een ratel draaien en klaar is kees.....{!{!{!

:WS6 ALL

Koppelingsblokkeer sleutel en een pijpsleutel oid maatje 24.
Heb me zelf maar zo'n staafje met een dop erop gehaald, werkt perfect icm de koppelingsblokkeersleutel, en je kunt er lekker veel kracht op zetten, dus ook altijd handig.

Weet alleen niet hoe het heet.. was zo'n 15 euries kwijt voor dat ding + dop 24.

Status
Not open for further replies.
Back