Thx voo de reactie harrMijn Agility springende koplampen heb ik kunnen verhelpen met een nieuwe spanningsregelaar.
Dan heb ik geen suggestie over een warm wordend handvat/remhendel.
Groet,
Thx sparkyBen het eens met @Harrr.
Maar voor je onderdelen gaat vervangen eerst je overtuigen dat het onderdeel wat je vervangen gaat ook werkelijk defect is.
Begin gewoon simpel en meet de spanning over de accu bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental.
Doe ditzelfde bij je koplamp.
Waarschijnlijk zal je versteld staan hoe hoog de spanning oploopt als je gas geeft.
Deze spanning mag in iedergeval niet hoger worden dan 14,5 a 15 Volt al is deze laatste waarde ook al aan de hoge kant.
Beste sparkyBen het eens met @Harrr.
Maar voor je onderdelen gaat vervangen eerst je overtuigen dat het onderdeel wat je vervangen gaat ook werkelijk defect is.
Begin gewoon simpel en meet de spanning over de accu bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental.
Doe ditzelfde bij je koplamp.
Waarschijnlijk zal je versteld staan hoe hoog de spanning oploopt als je gas geeft.
Deze spanning mag in iedergeval niet hoger worden dan 14,5 a 15 Volt al is deze laatste waarde ook al aan de hoge kant.
beste ,Ben het eens met @Harrr.
Maar voor je onderdelen gaat vervangen eerst je overtuigen dat het onderdeel wat je vervangen gaat ook werkelijk defect is.
Begin gewoon simpel en meet de spanning over de accu bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental.
Doe ditzelfde bij je koplamp.
Waarschijnlijk zal je versteld staan hoe hoog de spanning oploopt als je gas geeft.
Deze spanning mag in iedergeval niet hoger worden dan 14,5 a 15 Volt al is deze laatste waarde ook al aan de hoge kant.
Wat doet de spanningsregelaar van scooter B dan in scooter A?Ik heb de spanningsregelaar van de scootet A ( waarvan de spanning te hoog is naar de koplamp) op scooter B ( die werkt goed) gestoken, en daar werkt het goed de spannningsregelaar.
Als je zeker weet dat de andere reserve spanningsregelaars in orde zijn en ook geschikt zijn voor jouw scooter zou ik toch eens kijken of de primaire zijde van de spanningsregelaar nog goed verbonden zit met de stator achter je vliegwiel ( middels de gele en witte draad).
Nee dat is niet raar.Maar is het niet raar dat enkel de koplamp doorbrand en niet de achterlicht of de pinkers !
Het is mij ook opgevallen dat de linker handvat/rem hendel warm wordt.Beste leden
Ik heb echt een vervelend probleem.
Het is n..l mijn kymco agility die constand mijn koplamp doet springen.
Het is een scooter die al een tijd als reserve stond in mijn garage die ik gebruikte voor onderdelen viir mijn andere kymco's.
Ik gebruikte de catburateur/spiegels enz........
Nu had ik besloten om deze ook in orde te brengen en al de benodigde onderdelen aan geschaft en in elkaar gestoken , met een nieuwe accu 12V/6 ampere.
Alles werkt volgen schema, maar als ik hem start stationair is alles goed maar vanaf dat ik een beetje gas geef gaat de koplamp ( H4) feller en feller branden en dan springt de koplamp.
De groot licht kan ik nog aanklikken via de knop, maar dan valt de toerental erg laag en als ik dan de groot licht uitzet gaat de toerental weer normaal, maar de normale lichten doet het niet omdat het gesprongen is ( al 3 de koplamp).
Het is mij ook opgevallen dat de linker handvat/rem hendel warm wordt.
Iemand een suggessie of die kan helpen a.u.b.
Mvgr
Het is mij ook opgevallen dat de linker handvat/rem hendel warm wordt.
Iemand een suggessie of die kan helpen a.u.b.
Misschien een remlicht schakelaar die heel veel weerstand heeft en daardoor de boel warm word..
Zou dan even een andere proberen, die schakelaartjes kosten de bank niet.
BesteRemlichtschakelaar(s) werkt via 12V gelijkspanning van de accu.
Staat dus volledig buiten het wisselspanningssysteem van de stator en spoelen.
Wat wel zo is, is dat de roze draad van het lichtweerstand naar de lichtschakelaar loopt welke ook aan de linkerkant zit.
Wat ik vreemd vind, is dat de spanning toeneemt bij een hoger toerental en deze niet (meer) begrenst wordt.
Ook de laadspanning voor de accu blijft verdacht laag bij een hoger toerental.
Wat Sparky dus ook al aangaf, doet de regelaar dus helemaal niks! Zie uitleg in post #7.
Is het wel een origineel Kymco regelaar?
Je hoeft de gele draad van de kabelboom, die naar de verlichting gaat maar af te knippen en aan de plus-pool van de accu te hangen of beter nog op de geschakelde zijde van het contactslot.is er een maniet om mijn koplamp rechstreeks op een 12 v aan te sluiten ?
Beste sparkyIk zie je wel meten maar hoor op het audio de multimeter niet piepen, dit zou wel het geval moeten zijn maar dat kan aan mij liggen.
Je hebt contact neem ik aan, maar dit is toch niet de connector van de spanningsregelaar, toch????
Beter is de gele en de witte draad te meten vanaf de spoelen op de stator naar de connector van de spanningsregelaar.
Je hoeft de gele draad van de kabelboom, die naar de verlichting gaat maar af te knippen en aan de plus-pool van de accu te hangen of beter nog op de geschakelde zijde van het contactslot.
Echter dit heeft weinig zin, je accu zal zo leeg zijn want de accu wordt ook niet geladen hebben we gezien aan je metingen in je post nr5!